استاد حوزه و دانشگاه: مسوولان با عمل به سیره امام رضا(ع) مشکلات مردم را حل کنند

کرمان - ایرنا - استاد حوزه و دانشگاه گفت: همانطور که امام رضا(ع) در مدینه به مشکلات مردم رسیدگی می‌کردند، انتظار می رود مسوولان با عمل به سیره ایشان برای رفع گرفتاری‌ها در دسترس مردم بوده و به داد آنها برسند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین حسینی قمی شامگاه شنبه در جشن زیر سایه خورشید در کرمان افزود: امام رضا(ع) کسانی را عاقل می‌داند که ۱۰ ویژگی را داشته باشد و مسلمانی عقلش کامل است که مردم به خیرش امیدوار باشند.

وی اظهار کرد: امام رضا (ع) را باید به جامعه خوب معرفی کنیم و اجازه نداریم کسی را از در خانه امام هشتم بر گردانیم و به خاطر ظاهرش، طردش کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان روایتی از توصیه امام رضا برای گره گشایی از کار مردم ادامه داد: مشکلات اقتصادی زیاد است خدا کمک کند دولتمردان ما بتوانند شرایط اقتصادی را بهبود دهند.

وی با اشاره به سیره یکی از اصحاب مام رضا (ع) در رفتار با فرد بدهکار اضافه کرد: صاحبخانه ها بخاطر بدهی کسی را آواره نکنید، طبق آمارها بالای ۵۰۰ هزار خانه در کشور متعلق به بانک‌هاست.

حجت الاسلام حسینی قمی یادآور شد: امیدواریم با همت دولت و حمایت رهبری مشکلات مرتبط با بانک‌ها حل شود، اما خودمان هم باید به داد یکدیگر برسیم.

وی با بیان اینکه مسوول اگر عزت و رافت می‌خواهد خود را در اختیار مردم قرار دهد تا مردم او را ببینند، گفت: رافت سردار سلیمانی این بود که با همه عظمت و مراقبت‌ها راحت در دسترس مردم بود.

استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: باید فاصله خود را با امام رضا(ع) ببینیم و به سیره او عمل کنیم تا این فاصله کم شود.

وی افزود: اجازه نداریم خودمان را برتر از دیگران بدانیم، البته امر به معروف و نهی از منکر واجب است، اما نباید کسی را سرزنش کنیم.

حجت الاسلام حسینی قمی ادامه داد: نام استان کرمان با شهادت سردار سلیمانی می‌درخشد و کرمان پایتخت مقاومت است.

آیین جشن زیر سایه خورشید از جشن‌های دهه کرامت با حضور خادمان آستان قدس رضوی و جمعی از مردم در گلزار شهدای کرمان و جوار مرقد مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد و این آیین با مدیحه سرایی مداحان اهل بیت و شعر خوانی همراه بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha