۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۲۸
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85123803
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فراخوان دهمین جشـنواره رسانه‌های لرستان منتشر شد

خرم آباد - ایرنا - فراخوان شرکت در دهمین جشنواره رسانه‌های لرستان از سوی معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان منتشر شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، این اداره کل با حمایت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال «مهار تورم، رشد تولید» دهمین جشـنواره استانی مطبوعات و خبرگزاری‌ هـای استان را در سال جاری برگزار می‌کند.

دبیرخانه جشنواره با هدف افزایش رقابت موثر و سازنده در تعالی و توسعه محتوایی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، از همه روزنامه‌نگاران، خبرنگاران، نویسندگان، عکاسان و اصحاب مطبوعات، خبرگزاری‌های فعال و پایگاه‌های خبری استان برای شرکت در این جشنواره در ۲ بخش اصلی و مردمی دعوت به عمل آورده است.

براساس این گزارش، اهداف جشنواره شامل ارج نهادن به تلاش فعالان حوزه اطلاع‌رسانی استان و ایجاد انگیزه برای استمرار فعالیت‌ها، فراهم آوردن زمینه پویایی و نشاط رسانه‌ای در استان، افزایش رقابت موثر و سازنده در تعالی و توسعه محتوایی مطبوعات محلی و خبرگزاری‌ها، احیای ارتباط سازنده سازمان‌ها و نهادها با اصحاب رسانه در استان، ارتقای شاخص‌های موضوعی جشنواره و تجلیل از فعالان عرصه رسانه است.

محورهای جشنواره شامل شعار سال، ترویج فرهنگ عمومی، جوانی جمعیت و فرزندآوری، تحکیم بنیادخانواده زیست عفیفانه، جهاد تبیین، هنر و رسانه (بازآفرینی مفاهیم تربیتی و اخلاقی) و فرصت‌ها و چالش‌های توسعه استان (فرهنگی و اجتماعی) است.

بخش‌های جشنواره در بخش اصلی شامل؛ یادداشت و سرمقاله، گزارش و تحلیل، مصاحبه، تیتر، عکس و گزارش تصویری، طنز و کاریکاتور، طراحی و صفحه‌آرایی، خبر و کلیپ است.

آثار ارسالی می‌بایست از تاریخ ۰۱/ ۰۱/ ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲/۰۲/۳۰ در مطبوعات محلی، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده باشد.

تمامی مطبوعات محلی، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان لرستان امکان شرکت در جشنواره را خواهند داشت. آثار و مطالب بدون نام و یا نام مستعار و یا فقط امضای مدیر مسوول پذیرفته نمی‌شوند.

مطالب مربوط به رسانه‌های فاقد مجوز و همچنین بولتن‌های داخلی ادارات، امکان شرکت در جشنواره را ندارند. پایگاه‌های خبری شرکت‌کننده باید تصویر مجوز خود را نیز ارسال کنند، هر متقاضی می‌تواند فقط در ۲ بخش و در هر بخش ۳ اثر ارائه کند.

در بخش مردمی آثار ارسالی، عکس با دوربین و تلفن همراه قابل قبول خواهد بود و دبیرخانه جشنواره ارسال کننده اثر را مالک آثار می‌داند و هرگونه مسئولیت قانونی و پاسخگویی حقیقی و حقوقی با شخص ارسال کننده است.

بنا بر این گزارش، متقاضیان شرکت در جشنواره می‌توانند آثار خود را تا تاریخ ۳۰ تیرماه ۱۴۰۲ صرفاً از طریق سایت جشنواره به نشانی http://lorestan.pressfestival.ir/Farakhan.aspx دبیرخانه ارسال کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha