طرح بورسیه صنعتی در واحدهای تولیدی زنجان اجرا می‌شود

زنجان - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان از اجرای طرح بورسیه صنعتی در واحدهای تولیدی استان خبر داد و گفت: اجرایی شدن این موضوع مهم در گذشته مفغول مانده بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرتضی شهامی روز شنبه در جلسه هم اندیشی در خصوص اجرایی سازی طرح بورسیه صنعتی در واحدهای اقتصادی استان با بیان اینکه به کارگیری نخبگان و نیروی کار متخصص در واحدهای تولیدی و صنعتی موضوع بسیار مهمی است، افزود: امیدواریم این طرح با همکاری همه دستگاه ها و عوامل به بهترین شکل ممکن در استان اجرایی شود.

وی با بیان اینکه یافتن نیروی کار متخصص برای واحدهای تولیدی و صنعتی طی چند سال گذشته سخت بوده است، تصریح کرد: به کارگیری نیروهای کاری متخصص و انجام حمایت های لازم از آنها در طرح بورسیه صنعتی در واحدهای تولیدی دیده شده است.

شهامی با تاکید بر اینکه اجرای نظام‌مند باید یکی از مهمترین مولفه های این طرح باشد، ابراز کرد: این طرح جذابیت های مطلوبی برای دانشجویان دارد و تلاش خواهیم کرد تا مشکلات احتمالی را نیز با کمک همه دستگاه ها رفع کنیم.


رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان نیز در این جلسه، گفت: بورسیه صنعتی در واحدهای اقتصادی یک طرح بسیار خوب است که هم برای دانشجویان و هم برای واحدهای تولیدی و صنعتی یک پروژه برد برد محسوب می شود.

صمد یوسفی اصل با بیان اینکه حضور نیروهای متخصص در واحدهای تولیدی و جذب نخبگان یک حرکت بسیار موثر در جهت رشد تولید است، تصریح کرد: کمبود نیروی متخصص در واحدهای تولیدی و صنعتی یک موضوع مهم و مشکل اغلب واحدهای تولیدی است که این طرح می تواند تا حدود زیادی در راستای رفع این مشکل موثر باشد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه دولت از این طرح استقبال کرده است و ۸۰ درصد هزینه دانشجویان را در سال نخست متقبل می شود، ابراز کرد: این طرح زمینه حضور دانشجویان و آشنایی آنها با واحدهای صنعتی و تولیدی را نیز فراهم می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با تاکید بر اینکه ارتباط بین واحدهای تولیدی و دانشگاه‌ها باید کاربردی‌تر شود، ابراز کرد: اتاق بازرگانی زنجان این آمادگی را دارد تا نخبگان آماده به کار را به واحدهای تولیدی استان معرفی نماید.

یوسفی اصل با تاکید بر اینکه طرح بورسیه صنعتی در واحدهای اقتصادی برای واحدهای تولیدی نیز مزایای تبلیغی دارد و موثر خواهد بود، ابراز کرد: اتاق بازرگانی زنجان همکاری های لازم را در عملیاتی کردن و اجرای این طرح انجام خواهد داد.

سیف الله رسولی، رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه طرح بورسیه صنعتی در واحدهای تولیدی یک طرح بسیار خوب بوده و بنیاد نخبگان پیشتر این طرح را در استان یزد اجرایی کرده است، با توضیحاتی در رابطه با این طرح، گفت: در این طرح هم استعدادهای برتر و هم دانش آموزانی که در کنکور سراسری رتبه های کشوری زیر ۲ هزار داشته اند می توانند حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی و صنعتی می توانند رشته ها و نفرات مورد نیاز خود را اعلام کنند که نام آنها در دفترچه آزمون سراسری درج خواهد شد، تصریح کرد: حمایت های لازم نیز از سوی دولت و بنیاد نخبگان از این طرح اجرایی خواهد شد و در سال اول ۸۰ درصد هزینه‌ها را بنیاد تقبل خواهد کرد.

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته برای این طرح از جمله طرح سرباز نخبه، خاطرنشان کرد: این طرح برای دانشجویان، نخبگان، افراد با استعداد و واحدهای تولیدی و صنعتی یک پروژه برد- برد محسوب می شود.

استان زنجان یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha