بنای یادبود مقبره عمادالکتاب ساخته شد

۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۱۵
کد خبر: 85123164
بنای یادبود مقبره عمادالکتاب ساخته شد

شهرری- ایرنا- احداث بنای یادبود مقبره عمادالکتاب از استادان برجسته خوشنویسی ایران در امامزاده عبدالله شهرری به پایان رسید و ۹ خرداد رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین رونمایی از بنای یادبود و مقبره میرزا محمدحسین سیفی قزوینی ملقب به عمادالکتاب یکی از سه استاد کل خوشنویسی ایران قرار است از ساعت ۱۷ روز سه‌شنبه با حضور اساتید پیشکسوت و علاقمندان هنر خوشنویسی برگزار شود.

میرزا محمدحسین سیفی عمادالکتاب یکی از سه استادکل و هنرمندان برجسته خوشنویسی نستعلیق طی سالیان متمادی بوده است.

پیشتر مزار عمادالکتاب در گوشه‌ای از استان امامزاده عبدالله شهرری قرار داشت اما سال گذشته جمعی از خوشنویسان و خیرین فرهنگی و هنردوست تدابیری را برای بهسازی و سامان دهی مقبره‌ و یادمانی برای او اندیشیدند که احداث این مقبره به پایان رسیده است.

بنای یادبود مقبره عمادالکتاب بازسازی شد

یادمان عمادالکتاب محصول همدلی عاشقان هنر خوشنویسی

«علی علی» استاد خوشنویس در این باره به خبرنگاران گفت: کار احداث بنای یادبود بر مزار عمادالکتاب از سال گذشته و با سرمایه مادی شماری از خیران علاقه‌مند به خوشنویسی آغاز شد و با همراهی و همدلی حجت‌الاسلام علیرضایی تولیت آستان مقدس حضرت امامزاده عبدالله شهرری و حسن ظن و مساعدت حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی خاموشی رییس سازمان اوقاف کشورروند احداث بنا آغاز شد.

وی ، یادمان عمادالکتاب را محصول همدلی عاشقان هنر خوشنویسی و ارادتمندان این هنر دانست و افزود: بنایی که در گوشه امامزاده عبدالله در شهرری و بر مزار عمادالکتاب برپاشده است یادگار خوشنویسان شهرری برای آیندگان است و امیدوارم کار احداث بنا بر مزار اساتید تاریخی نستعلیق یعنی میرعماد و میرزاغلامرضا اصفهانی نیز از سوی جامعه هنری و علاقه‌مندان پیگیری و انجام شود.

میرزا محمد حسین سیفی علاوه بر اینکه خوشنویسی ممتاز و سرآمد نستعلیق نویسان عصر خود بوده است با نگارش رسم المشق نستعلیق و توسعه آموزش این خط و به ویژه با تربیت نسلی از خوشنویسان بزرگ، در سالهای ابتدایی قرن گذشته، باعث شد تا خط فارسی نستعلیق از گزند تغییر به دور ماند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha