دانشگاه محقق اردبیلی تحریم بسیج دانشجویی از سوی اتحادیه اروپا را محکوم کرد

اردبیل - ایرنا - دانشگاه محقق اردبیلی با انتشار بیانیه‌ای تحریم بسیج دانشجویی توسط اتحادیه اروپا را محکوم و این اقدام را نشانگر ضعف، استیصال و درماندگی آن اتحادیه اعلام کرد.

به گزارش ایرنا ، در بخشی از بیانیه دانشگاه محقق اردبیلی که روز شنبه منتشر شده ، آمده است: بسیج دانشجویی تشکلی انقلابی است که به فرمان امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی برای دفاع از اسلام، انقلاب و پاسداری از اصول تغییرناپذیر نه شرقی نه غربی، ترویج اسلام ناب محمدی (ص) ، پاسخ به مسائل اعتقادی بسیجیان و جلوگیری از نفوذ ایادی بیگانه ، تلاش برای ایجاد حکومت جهانی اسلام و ترویج تفکر بسیج در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تشکیل شده است.

در این بیانیه تصریح شده است: بسیج دانشجویی همواره منشاء آثار خیر در دانشگاه‌ها و به‌ویژه دانشگاه محقق اردبیلی بوده و در مناسبت‌ها و وقایع مهم در کنار مجموعه مدیریتی دانشگاه بوده است و قطعا تحریم بسیج دانشجویی از سوی اتحادیه اروپا نشانه ضعف، استیصال، درماندگی، خشم و کینه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در مواجهه با قدرت روزافزون فرزندان انقلاب و خدمات بسیج دانشجویی به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

این بیانیه افزوده است: دانشگاه محقق اردبیلی ضمن‌ محکومیت اقدام خبیثانه و مغرضانه اتحادیه اروپا، از فعالیت‌ها و اقدامات بسیج دانشجویی حمایت کرده و اعلام می‌کند که همواره پشتیبان و حامی فعالیت‌ها و اقدامات انقلابی بسیج دانشجویی در دانشگاه محقق اردبیلی خواهد بود.

شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه (۱ خرداد ۱۴۰۲) در تداوم مواضع خصمانه و مداخله‌جویانه در امور داخلی ایران، بسیج دانشجویی و بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به بهانه مسائل حقوق بشری تحریم کرد.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام دانشکده کشاورزی تاسیس شده و اکنون با ۲۸۱ رشته شامل ۶۲ رشته دکتری، ۱۳۳ رشته کارشناسی ارشد، ۷۹ رشته کارشناسی و هفت رشته مقطع کاردانی فعال است و این دانشگاه دارای ۹ دانشکده، سه مرکز تحقیقات، سه پژوهشکده، ۱۹ هسته پژوهشی و یک مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور است و همایش‌های علمی و آموزشی متنوعی در آن با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha