جنگ تراشه‌ای چین و آمریکا؛ واشنگتن از توکیو کمک خواست

تهران-ایرنا-تهران – ایرنا – آمریکا و ژاپن اعلام کردند همکاری خود را در تحقیق و توسعه تراشه های پیشرفته و سایر فناوری های مرتبط با نیمه هادی ها تقویت خواهند کرد.

به گزارش شنبه ایرنا از رویترز، ژاپن و آمریکا در بیانیه ای مشترک، توافق کردند که همکاری بین مراکز تحقیق و توسعه خود را افزایش دهند. این اقدام که شامل همکاری در محاسبات کوانتومی و هوش مصنوعی نیز می‌شود، در حالی صورت می‌گیرد که واشنگتن و توکیو تلاش می کنند همکاری با چین در این حوزه را کاهش داده و برای توسعه تولید تراشه و ایمن کردن اجزای پیشرفته همکاری کنند.

دو کشور همچنین طبق این توافق متعهد به تقویت زنجیره تامین از طریق همکاری با کشورهای نوظهور و در حال توسعه شدند.

این بیانیه پس از دیدار یاسوتوشی نیشیمورا وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن در دیترویت با جینا ریموندو وزیر بازرگانی آمریکا منتشر شد.

ژاپن اخیرا یک سازنده تراشه جدید به نام رپیدوس تاسیس کرده است که با آی بی ام آمریکا برای توسعه نیمه هادی های منطقی پیشرفته کار می کند و به میکرون تکنولوژی، شرکت سازنده حافظه آمریکایی یارانه هایی ارائه می دهد تا بتواند تولید خود را گسترش دهد.

جنگ تراشه‌ها؛ واشنگتن از توکیو کمک خواست

در همین راستا، ایالات متحده، ژاپن و سایر کشورهای گروه هفت (G-۷) هفته گذشته موافقت کردند که «ریسک زدایی» کنند، اما روابط خود را با چین قطع نکنند. کشورهای غربی از افزایش قدرت فناوری چین و وابستگی به زنجیره های تامین فناوری این کشور اظهار نگرانی می کنند.

ژاپن، همراه با هلند، همچنین موافقت کرده اند با رویه های صادرات آمریکا که فروش برخی از ابزارهای ساخت تراشه به چین را محدود می کند، تطبیق یابند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha