نخستین جشنواره ملی سرود آوای آدینه برگزار می‌شود

تهران- ایرنا- نخستین دوره جشنواره ملی سرود «آوای آدینه» از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا از مرکز ارتباطات و رسانه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، نخستین دوره جشنواره ملی سرود با عنوان آوای آدینه با موضوعات نمازجمعه و آثار آن (امید، وحدت، ایران قوی) در سطح کشوری و با رقابت گروه‌های سرود در بخش‌های مختلف نماهنگ، اجرای زنده سرود، اجرای زنده آکاپلا (موسیقی با صدای انسان) و آرای مردمی در دو بخش دختران و پسران نوجوان و همچنین جوانان تا ۱۸ سال برگزار می‌شود.

همچنین در بخش سرود رقابتی و آکاپلا، پس از پایش اولیه گروه‌ها توسط داوران، ۳۰ گروه برتر مجوز حضور در مرحله‌ پایانی را کسب کرده و به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

این جشنواره با همکاری شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، دفتر شعر، موسیقی و سرود صدا و سیما، شبکه قرآن و معارف سیما و دفتر امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ برگزار می‌شود.

گروه‌ها برای ثبت نام می توانند از طریق سایت دبیرخانه تا ۱۰ تیر اقدام و در قالب موضوعات جشنواره آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

جوایز درنظرگرفته شده عبارت است از دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی که در بخش نماهنگ به گروه های اول تا سوم به ترتیب ۲۵ میلیون، ۱۵ و ۱۰ میلیون تومان، بخش رقابتی سرود و آکاپلای پسران و دختران به همین میزان و بخش آرای مردمی به گروه اول، ۱۰میلیون تومان، گروه دوم، پنح میلیون تومان و گروه سوم دو میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

نخستین جشنواره ملی عکس و شعر نماز جمعه به همت ستاد نماز جمعه تهران با مشارکت مرکز سرود صدا و سیما در خرداد سال گذشته برگزار شد و از صاحبان آثار برتر از میان هزار و ۲۰۰ عکس و ۳۳۰ شعر با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل شد.

آذر سال گذشته نیز دومین جشنواره ملی شعر نماز جمعه با موضوع‌هایی همچون شهدای محراب، قرارگاه ایمان و محور وحدت برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha