۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۵۶
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85122206
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

برنامه ایران برای ایجاد مرکز جهانی غذا تایید شد

۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۵۶
کد خبر: 85122206
برنامه ایران برای ایجاد مرکز جهانی غذا تایید شد

سنندج- ایرنا- عضو شورای عمومی فدراسیون اتاق‌های بازرگانی جهان گفت: از بین یکصدکمیته ملی، برنامه ایران در زمینه مدیریت یک مرکز جهانی غذا مورد تایید قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد خزاعی، روز پنجشنبه در مراسم اختتامیه همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری توت فرنگی کردستان اظهار کرد: ۴۵ میلیون نهاد حقوقی عضو اتاق بازرگانی بین‌المللی آی‌سی‌سی هستند که تصمیم گرفته‌اند برای مقابله با مشکل غذا و کشاورزی، پنج تا ۱۰ مرکز جهانی غذا با محوریت بخش خصوصی برای ۳۰ درصد جمعیت دنیا که از کمبود غذا رنج می‌برند، تاسیس کنند که برنامه ایران در این زمینه مورد قبول قرار گرفت.

مشاور عالی رئیس اتاق ایران و دبیر کل کمیته ایرانی ای سی سی (ICC) با تاکید بر اینکه، منابع مالی دولتی به تنهایی پاسخگوی تعریف پروژه‌های سرمایه‌گذاری نیست، بر ورود فعالانه بخش خصوصی در این زمینه تاکید کرد.

خزاعی با بیان اینکه، اتاق بازرگانی بین‌المللی نهادی با ساز و کاری مانند سازمان ملل متحد است، افزود: ظرفیت‌های کشاورزی کشور و استان کردستان بالاست و علاوه بر ظرفیت‌های کشاورزی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری متعددی در کردستان وجود دارد که به آن توجه نشده است.

عضو شورای عمومی فدراسیون اتاق‌های بازرگانی جهان با تاکید بر اینکه ایجاد صنایع تبدیلی با توجه به ظرفیت‌های کشاورزی در کردستان باید در دستور کار قرار گیرد، یادآور شد: با برنامه‌ریزی مناسب در این حوزه می‌شود گام‌های موثری در زمینه رونق کشاورزی و افزایش اشتغال در این بخش برداشت.

وی با بیان اینکه با کمک بخش دولتی و خصوصی اجرای پروژه‌های کلان بخش کشاورزی باید احصا و ابعاد مختلف آن مشخص شود، افزود: توجه به تولید صادرات‌محور بر اساس الگوی کشورهای هدف، موضوع مهمی در صنعت کشاورزی است و زنجیره ارزش در بخش کشاورزی و کیفیت تولیدات نهایی از مولفه‌های مهم در توسعه این بخش است که باید در برنامه‌ریزی‌ها مورد توجه قرار گیرد.

خزاعی کشاورزی هوشمند را عامل پیشبرد توسعه دانست و گفت: بهره‌وری باید مهمترین اولویت و سرلوحه بخش کشاورزی کردستان باشد و شناسایی ظرفیت‌ها و محدودیت‌های کردستان از الزامات جذب سرمایه‌گذاری موفق برای این استان است.

وی با تاکید بر بهره‌وری مناسب از منابع آبی گفت: کردستان با منابع غنی خود در حوزه آب می‌تواند محور بهره‌وری قرار گیرد و توجه به پایانه‌های صادراتی، بسته‌بندی‌ و بازاریابی همراه با ورود به بازارهای دیجیتال و تامین منابع مالی از مولفه‌های مهم در سرمایه‌گذاری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha