۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۲۴
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 85122188
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عمان جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی ایران دارد/ تهران از ابتکارات مسقط استقبال می‌کند

تهران-ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان گفت که سفر «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان به تهران و دیدار با مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی ایران موجب افزایش و تقویت مشارکت و همکاری بین نهادهای مختلف دو کشور می‌شود.

به گزارش ایرنا، علی نجفی خوشرودی امروز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عمان، روابط دو کشور را تاریخی و ممتاز توصیف کرد و گفت: بین دو کشور هماهنگی و رایزنی برادرانه مستمر در زمینه مسائل مختلف منطقه‌ای، بین المللی، اقتصادی و سیاسی وجود دارد؛ به گونه ای که در خدمت منافع دو کشور و دو ملت برادر باشد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران و عمان در زمینه اقتصادی شاهد روند رو به رشدی هستند و دو کشور قصد دارند روابط اقتصادی و تجاری فی مابین را گسترش و توسعه دهند و به سطح روابط سیاسی با توجه به فرصت‌های امیدوارکننده ای که در همه سطوح برای این دو کشور وجود دارد، برسند.

سفیر ایران در عمان تصریح کرد: مبادلات تجاری و اقتصادی بین دو کشور طی دو سال گذشته سه برابر شده است، زیرا حجم مبادلات تجاری دو کشور برادر به ۲ میلیارد دلار رسیده و در سال گذشته شاهد رشد ۶۰ درصدی بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت همجواری جغرافیایی ایران و عمان، تأکید کرد: تلاش برای تقویت حمل و نقل هوایی و دریایی بین دو کشور، به افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی بین تهران و مسقط، کمک شایانی خواهد کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha