۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۲۳
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85122115
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رشد ارزش افزوده بخش کشاورزی کردستان مستلزم مشارکت نخبگان اقتصادی است

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: ظرفیتهای اقتصادی ویژه استان نیازمند معرفی است و در این بین نخبگان اقتصادی در عرصه تولید می‌توانند به ایجاد و رشد ارزش افروده بخش زراعی و باغی کمک کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی‌کوشا روز پنجشنبه در مراسم اختتامیه همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری توت فرنگی کردستان اظهار کرد: کردستان زیبایی‌ها و ظرفیتهای بی‌نظیری دارد که ترکیبی از مواهب الهی و میراث ملموس و ناملموس را در خود جای داده است.

وی ادامه داد: هورامان، زریبارمریوان دشتهای حاصلخیز شرق و باغات سرسبز غرب و مردمی که سختکوشی و مهربانی مهمترین شاخصه آنهاست، از ظرفیتهایی است که هریک به تنهایی قابلیت توسعه اقتصادی استان را دارد.

استاندار کردستان تاکید کرد: مدیران و متولیان بخش کشاورزی از تجربیات و دستاوردهای این همایش، زمینه را برای توسعه و تکمیل زنجیره ارزش محصول باغی به ویژه توت فرنگی استفاده کنند.

زارعی‌کوشا گفت: کردستان هرچند به واسطه اتفاقاتی که در طول سالهای گذشته به دلیل جنگ تحمیلی، فرصتهایی را از دست داده ولی از مستعدترین استانها برای توسعه سریع است.

وی ادامه داد: هم‌مرزی ۲۳۰ کیلومتری با اقلیم کردستان عراق و وجود فرهنگ و زبان مشترک با مردم آن منطقه، فرصتی است که نمی‌شود به سادگی از آن عبور کرد.

استاندار کردستان با بیان اینکه، بیشتر کشاورزان استان در اراضی سخت و شیب‌دار اقدام به کشت و کار کرده‌اند گفت: اینجا ابتدا خاک را تولید و سپس روی آن زراعت می‌کنند و این یعنی کشاورز کردستانی بیشتر از کشاورزان مناطق دیگر دغدغه تولید و امنیت غذایی دارد.

استاندار کردستان یادآور شد: قصد داریم با معرفی ظرفیتهای استان و با کمک نخبگان اقتصادی، زمینه رونق اقتصادی در عرصه تولید را بالا برده و ارزش افزوده تولیدات را تقویت کنیم.

رشد ارزش افزوده بخش کشاورزی کردستان مستلزم مشارکت نخبگان اقتصادی است

کردستان محفل توسعه پایدار است
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج در مراسم اختتامیه همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری توت فرنگی کردستان اظهار کرد: کردستان مملو از نعمات الهی است.

علی‌اکبر عبدالملکی افزود: برخوردای از معادن، اقلیم مناسب، کشاورزی و موقعیت ویژه جغرافیایی در کنار بهره‌مندی از مواد اولیه توسعه صنایع تبدیلی از موهبتهای ویژه کردستان است.

وجود سه بازارچه مرزی و یک مرز رسمی از دیگر ظرفیتهایی بود که رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج نام برد و از آن به عنوان فرصتی برای سرمایه گذاری و کارآفرینی در استان نام برد.

عبدالملکی اصافه کرد: کردستان، بیشتر از هر چیزی نیاز به امید دارد و با یک‌جانشینی، موفقیتی به دست نمی‌آید.

وی خطاب به جوانان و نخبگان اقتصادی گفت: ایجاد اشتغال مولد و موثر نیاز به حضور همگانی در میدان دارد.

۶۵ مقاله علمی به این کنفرانس ارسال شد که از این تعداد ۲۵ مقاله در قالب سخنرانی و مابقی به صورت پوستر ارائه می شود.

از سوم تا پنج خرداد سال جاری سه رویداد مهم شامل کنفرانس علمی یافته های تحقیقاتی، همایش سرمایه گذاری و جشنواره توت فرنگی روستای شیان در استان کردستان برگزار می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha