۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۱۱
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85122078
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نجات یک‌ محکوم به قصاص در قالب پویش به حرمت امام رئوف می‌بخشم

اهواز- ایرنا- رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: جان یک محکوم به قصاص نفس پس از هفت سال در قالب پویش «به حرمت امام رئوف می‌بخشم» در آبادان نجات یافت.

به گزارش پنجشنبه ایرنا به نقل از دادگستری خوزستان، علی دهقانی بیان کرد: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر شهرستان آبادان، اولیای دم به حرمت امام رضا (ع) و در قالب پویش «به حرمت امام رئوف می‌بخشم»، از قصاص محکوم گذشت کردند و به او زندگی دوباره بخشیدند.

وی افزود: سال ۱۳۹۶ نزاعی در آبادان رخ داد که منجر به فوت یک نفر شد و در پی آن نیز اختلافات و کشمکش‌های متعددی بین اطرافیان آنان ایجاد شد.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان بیان کرد: پس از گذشت هفت سال از این حادثه، باتوجه به ابراز پشیمانی محکوم از بزه ارتکابی و ضرورت اقدام در جهت کاهش تنش و پیشگیری از ادامه اختلافات، پرونده به شورای حل اختلاف ارجاع شد.

وی افزود: با بهره‌گیری از ظرفیت اعضای ستاد صبر، همیاران صلح و بزرگان منطقه و تلاش مستمر و بی‌وقفه اعضای شورای شهر در برگزاری چندین جلسه با اولیای دم، زمینه صلح و سازش در این پرونده فراهم شد.

دهقان با بیان اینکه ترویج و گسترش فرهنگ گذشت و بخشش موجب ایجاد امنیت پایدار، آرامش و آسایش در جامعه می‌شود، اظهار کرد: عفو و بخشش در پرونده‌های قصاص امر دشواری است و گذشت اولیای دمی که با روح بزرگ خود حاضر می‌شوند کسانی را ببخشند که آن‌ها را دغدار کرده‌اند، بسیار قابل تحسین است.

پویش به حرمت امام رئوف می‌بخشم به طور جدی از سال گذشته در خوزستان آغاز شده و با همکاری دادگستری و شورای حل اختلاف خوزستان پرونده‌های قضایی زیادی به صلح و سازش ختم شده است.

در قالب این پویش سال گذشته ۹۱ پرونده قضایی در استان به صلح و سازش رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha