بذرپاش: پروازهای خارجی فرودگاه رامسر تا قبل از هفته دولت امسال برقرار شود

نوشهر- ایرنا - وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد : تا پیش از هفته دولت امسال و در صورت فراهم بودن شرایط ، پروازهای خارجی در فرودگاه شهرستان رامسر برقرار شود.

مهرداد بذرپاش روز پنجشنبه در نشست بررسی طرح های راه و شهرسازی مازندران در فرمانداری رامسر گفت : با توجه به آنکه یک ماه پیش مجوز مرز هوایی و بین المللی شدن این فرودگاه در نشست هیات دولت تصویب و امروز هم به طور رسمی مجوز مرز هوایی اعلام شد بنابراین دادن مجوز به شرکت های هواپیمایی تا پیش از هفته دولت هیچگونه منع قانونی ندارد و افزون بر آن شرکت هواپیمایی تابان هم آمادگی دارد از مسقط به این فرودگاه پرواز برقرار کند که در دادن مجوز به این شرکت مشکلی ندارد.

وی اظهار کرد : افزون بر این اقدامات ضرورت دارد بخش های گمرکی و گذرنامه هم در مجموعه این فرودگاه مستقر شوند و در هفته دولت هم برنامه ریزی شود تا ترمینال فرودگاه هم بنای آن به حدود ۲ هزار و و ۵۰۰ متر افزوده شود و ضمن آنکه بخشی از اراضی متعلق سپاه هم نیاز است به بخشی از این باند افزوده شود که مسوولان امر به ویژه معاون سیاسی و امنیتی استانداری ضرورت دارد این حوزه همکاری کند.

بذرپاش امروز مجوز مرز هوایی بین المللی فرودگاه رامسر را به طور رسمی اعلام کرد.

وزیر راه و شهرسازی وجود زمین های کشاورزی ازنوع درجه ۲ و سه را در مازندران را به عنوان مشکل اساسی در تملک اراضی برای اجرای طرح های عمرانی برشمرد و گفت : چنین عاملی سبب شده دچار محدودیت قانونی شویم و برای برون رفت از این مشکل باید طرح تفصیلی نقاط شهری تغییر کند و البته مسوولان دستگاه های اجرایی به ویژه راه وشهرسازی هم بیشتر باید پیگیر این موضوع باشد .

بذر پاش در باره زمین ۵۴ هکتار در رامسر هم افزود : برای واگذاری بخشی از این زمین به منظور مولد سازی مشکلی وجود ندارد قانون به اندازه کافی اختیار را به شما مدیران در این خصوص داده و نکته مهم تر مساله طرح نهضت ملی مسکن مهم است چرا که هم اکنون عده ای هم در این طرح نام نویسی و صلاحیت آن ها تایید شده و باید پاسخگوی این دسته از متقاضیان باشیم و مهم تر از همه دولت هم وعده داده تا پایان عمرش مسکن برای افراد بی سرپناه تامین کند.

وی تاکید کرد : مدیران استانی به ویژه راه و شهرسازی باید هفتگی یک نشست شورای عالی مسکن در استان و شهرستان بابت پیگیری این موضوع برگزار کنند و فرمانداران را پای کار بیاورند.

پروازهای خارجی فرودگاه رامسر تا قبل از هفته دولت امسال برقرار شود

وزیر راه وشهرسازی آزاد راه ساحلی چالوس - رامسر را جزو یکی از طرح های اثر گذار در رفع باز گشایی گره های ترافیکی غرب مازندران برشمرد و گفت : این موضوع نزد معاون اول رییس جمهور به زودی گزارش خواهد شد و مساله دیگر آنکه اگر آزاد راه تهران - شمال به سرانجام برسد گلوگاه این منطقه خواهد بود چرا که در نیمه اول سال شاهد استقبال چشمگیر مسافران و گردشگران از این خطه گردشگرپذیر غربی استان خواهیم بود.

بذرباش از فرمانداران شهرستان های عباس آباد ، تنکابن و رامسر خواست مشکلات را پس از دسته بندی اولویت بندی کنند و تاجایی که قانون اجازه دهد به طور حتم گره گشایی خواهد شد و تجهیزات راهداری هم طی سه ماه آینده برای آن نقاطی که در این نشست مطرح شد در اختیار ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار خواهیم داد.

در این نشست فرمانداران این مناطق ، گسترش طرح های هادی ، کمبود زمین برای سایت اداری ، محدودیت های ارتفاع سازی ، فاصله زیاد حریم راه های روستایی را از جمله مشکلات برای توسعه در این مناطق مطرح کردند که وزیر راه وشهرسازی وعده داد این مشکلات را بتدریج حل کند.

وزیر راه و شهرسازی روز پنجشنبه به منظور شرکت در یادواره شهدای شیرود و سالگرد خلبان شهید شیرودی و بازدید از چند طرح حوزه مسکن و راه سازی مازندران وارد شهرستان رامسر شد.

شرکت در بیست و یکمین جلسه شورای تامین مسکن مازندران در استانداری، آعاز عملیات اجرایی پروژه نهضت ملی مسکن در ساری؛ بازدید از پروژه ۵۶ واحدی نهضت ملی مسکن رامسر؛ بازدید از زمین ۵.۴ هکتاری نهضت ملی مسکن رامسر؛ شرکت در جلسه با شهرداران با رویکرد بازآفرینی شهری در دانشگاه آزاد رامسر و بررسی پروژهای راهبردی حوزه راه و حمل و نقل از جمله برنامه سفر یکروزه وزیر راه و شهرسازی اعلام شد.

رامسر با جمعیتی دست کم ۱۰۰ هزار نفر جزو غربی ترین شهرستان های مازندران است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha