۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۴۳
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85122011
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معادن خراسان رضوی ۴۸ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی پرداختند

سبزوار- ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: پارسال ۴۸ هزار میلیارد ریال از محل حقوق دولتی معادن در حال بهره‌برداری استان دریافت و به خزانه عمومی دولت واریز شد.

به گزارش ایرنا، امیررضا رجبی روز پنجشنبه در دیدار با سرمایه گذاران معدنی سبزوار و در حاشیه آغاز به کار طرح برداشت ژئوفیزیک هوایی در پهنه غرب خراسان رضوی افزود: دریافت حقوق دولتی معادن خراسان رضوی پارسال نسبت به سال ژیش از آن چهار برابر بیشتر بوده است.

وی تصریح کرد: همچنین سهم ۱۵ درصدی حقوق دولتی معادن به استانها واریز شد که با اولویت مناطق معدنی و برای زیرساخت ها هزینه می شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه دولت سیزدهم به حوزه اکتشاف و استخراج معادن نگاه ویژه ای دارد، گفت: با اجرای طرح کاداستر، اطلاعات معدنی به طور شفاف در اختیار بهره برداران قرار گرفته است.

رجبی افزود: هم اینک اطلاعات پروانه های معدنی با آنچه در سامانه کاداستر است، مطابقت دارد و این شفاف سازی زمینه افزایش درآمد واقعی دولت از حقوق دولتی معادن را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: عملیات بزرگ اجرای طرح ژئوفیزیک هوایی در پهنه‌های معدنی غرب خراسان رضوی برکات و ثمرات فراوانی برای این استان و منطقه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، خراسان رضوی استانی معدن‌خیز است و معادن جزو مزیت های اصلی سرمایه گذاری در این منطقه به شمار می رود.

سنگ آهن با ۵۹ معدن، آهک و آلومینیوم آهکی با ۴۴ معدن، سنگ تزیینی و نما با ۲۴۳ معدن، کرومیت با ۷۱ معدن، مس با ۵۲ معدن، گچ با ۵۱ معدن، طلا با هشت معدن، منگنز با ۳۶ معدن و سیلیس با ۲۷ معدن جزو مهمترین معادن خراسان رضوی هستند که ذخیره قطعی برخی از آنها به بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن می رسد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha