۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۳۲
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85122003
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اقدامی عملی برای راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان نشده است

سنندج- ایرنا- رییس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: از دولت گذشته تاکنون اقدام عملی برای راه اندازی منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان انجام نشده است که قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهزاد رحیمی روز پنجشنبه در نشست فعالان اقتصادی و تشکل‌های بخش خصوصی استان کردستان با وزیر اقتصاد در سنندج اظهار کرد: یکی از راه‌ها برای تقویت مرزنشینی، راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری و ویژه اقتصادی است که هر دو مورد به فراموشی سپرده شده است.

وی یادآور شد: ۲ ماه از سال ۱۴۰۲ گذشته است اما در عمل نتوانستیم در راستای تحقق شعار سال رهبری اقدامی عملی انجام دهیم و در این رابطه از بانک مرکزی گله مندی داریم و در واقع، این بانک تولید را مهار کرده است.

رییس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در بحث پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ و ۱۶ نیز بانک مرکزی اقدام خاصی انجام نداده و پرداختی قابل توجهی اتفاق نیفتاده است.

رحیمی ادامه داد: بانه دارای اداره گمرک است و به واسطه وجود منطقه ویژه اقتصادی و با هدف رونق تولید، می طلبد جایگاه گمرک به مدیریت ارتقا یابد، ضمن اینکه در سقز نیز همین موضوع ضروری است.

نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه تولید در استان خوابیده است، افزود: کشور و از جمله کردستان نیازمند تحول است و این تغییر جز با رونق تولید، حاصل نمی‌شود.

شیوا قاسمی پور با اشاره به اینکه تاکنون طرح توسعه و تسهیل سرمایه گذاری در کشور عملیاتی نشده است، ادامه داد: در همین راستا سهم استان ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که محقق نشده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان هم گفت: درگاه صدور مجوزهای کسب و کار و تفویض اختیارات از وزارتخانه برای تسهیل کسب و کار ایجاد شده است.

محمد مشیر پناهی یادآور شد: کردستان با وجود پتانسیل‌ها در بحث تورم و درآمد سرانه از متوسط ایرانی پایین‌تر است اما حاکمیت نظر مثبتی نسبت به استان داشته و برای توسعه آن همت خوبی در دولت وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha