حدود ۹۷ هزار میلیارد تومان اعتبار برای ساخت آزاد راه چالوس - رامسر برآورد شد

نوشهر - ایرنا - مدیرعامل شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : برای ساخت آزاد راه چالوس - رامسر به طول حدود ۹۰ کیلومتر حدود ۹۷ هزار میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، خیرالله خادمی روز پنجشنبه در بررسی طرح های راه و شهرسازی مازندران که با حضور وزیر راه و شهرسازی در فرمانداری رامسر برگزار شد ، افزود: از این مقدار اعتبار حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان آن بابت ساخت تونل ها و پل ها ، ۲ هزار میلیارد تومان بابت ارزیابی و ۳۵ هزار میلیارد تومان هم برای سرمایه گذاری به منظور ساخت جزایر مصنوعی در دریا برآورد شده است.

وی اظهار کرد : این طرح در حقیقت جزو یکی از طرح های مربوط به آزاد راه ساحلی کشور به شمار می آید چرا که براساس برنامه قرار بود این طرح از ساری مرکز استان مازندران به گیلان اجرایی شود به گونه ای که تمامی شهرهای ساحلی از مزیت های این طرح متاثر شوند.

وی تصریح کرد : کارهای کارشناسی، مطالعات اولیه و طراحی ساخت گام نخست این طرح با همکاری مشاوران انجام گرفته و طول این مسیر هم حدود ۹۰ کیلومتر است و از ۶ گزینه ای که برای اجرای این طرح تعریف و برنامه ریزی شده نمونه آن می توان به ساخت یک پل دو طبقه ، تعریض بخشی از مسیر کنونی ، محدوده دریا و کوهستان است البته در محدوده گزینه با توجه به وضعیت موجود جزو گزینه های برتر مشاور انتخاب شده است .

حدود ۹۷ هزار میلیارد تومان اعتبار برای ساخت آزاد راه چالوس - رامسر برآورد شد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : این طرح جزو یکی از طرح های کلان کشور به شمار می آید و شاید برخی ها تصورشان این باشد که اجرای این طرح نشدنی است درحالی که در همین آذربایجان و ترکمنستان جزایر مصنوعی متعددی در دریای خزر ایجاد کرده اند و هم اینک از آن بهره می برند.

خادمی افزود : با اجرای این طرح هم می توان زمین استخراج کرد چرا که زمین نقش بسیار اقتصادی دارد و می توان در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار داد و در اختیار قرار دادن زمین های کشاورزی اثرات مخرب زیست محیطی هم به همراه دارد بنابراین برای تولید مسکن در شما کشور باید فکر اساسی شود که معتقدم این طرح خیلی می تواند در این بخش گره گشا باشد.

به گزارش ایرنا، هیات دولت در جلسه بیست و هفتم مهر ماه سال گذشته به منظور تسریع در آغاز عملیات اجرایی فرایند تأمین مالی پروژه آزادراه چالوس - رامسر، با صدور مجوز به وزارت راه و شهرسازی برای انعقاد قرارداد با «شرکت احداث، نگهداری، بهره برداری و انتقال آزادراه چالوس - رامسر» به سهامداری کنسرسیوم بانک‌های مسکن، ملی، ملت، تجارت، صادرات، سینا، کارآفرین و گروه کاپداج (شامل شرکت‌های پرلیت، استراتوس، جهان پارس، آبادراهان پارس و دیداس) موافقت کرد.

دولت مردمی سیزدهم همچنین برای این پروژه مهم زیرساختی آزاد راه چالوس - رامسر در بودجه ۱۴۰۱ ردیف اعتباری در نظر گرفته است تا اهالی منطقه طعم شیرین تصمیم جهادی را بچشند و روز به روز به حل مشکلات عدیده ای این منطقه امیدوارتر شوند.

فرماندار رامسر هم ضمن قدر دانی از دولتمردان بابت تصویب صدور مجوز مرز هوایی فرودگاه در ای شهر گفت : پس از یکسال پی گیری تلاش ها نتیجه داد اما با توجه به تعداد اندک پروازها انتظار این است در کنار برقراری پروازهای خارجی ، شمار پروازهای داخلی هم افزایش یابد.

ابراهیم شیرود عشوریان باقدردانی از دولت مردمی بابت به موافقت و تصویب صدور مجوز مرز هوایی فرودگاه این شهر گردشگرپذیر افزود : انتظار این است که پروازهای داخلی این فرودگاه افزایش یابد و در کنار آن برقراری پروازهای خارجی هم برقرار شود

وی اظهار کرد: با توجه به افزایش حریم برخی از راه ها و محورهای روستایی در این شهرستان متاسفانه مردم دچار مشکلات عدیده ای در این حوزه کرده است انتظار این است که حریم راه ها کاهش یابد به ویژه بخش های مرکزی و دالخانی و نکته مهم تر آنکه وضعیت راه های روستایی در این منطقه چندان مناسب نیست و تجهیزات راهداری هم در نقاط کوهستانی و سخت گذر ضعیف است چرا که یک دهستان اشکور داریم که از مرکز شهر تا آن منطقه حدود ۱۵۰ کیلومتر فاصله دارد

وزیر راه و شهرسازی ظهر روز پنجشنبه به منظور شرکت در یادواره شهدای شیرود و سالگرد خلبان شهید شیرودی و بازدید از چند طرح حوزه مسکن و راه سازی مازندران وارد شهرستان رامسر شد.

رامسر با جمعیتی دست کم ۱۰۰ هزار نفر جزو غربی ترین شهرستان های مازندران است .

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha