تفاهم نامه تعیین تکلیف برنج‌های انبار شده مازندران امضا شد

ساری -ایرنا - تفاهم نامه خرید برنج‌های انبار شده و بفروش نرفته سال گذشته میان استانداری مازندران و انجمن تولید و تامین کنندگان برنج ایران امضا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیین امضای این تفاهم نامه امروز پنجشنبه در استانداری مازندران برگزار شد و سید محمود حسینی پور ، استاندار مازندران و مختاریان ، مدیر انجمن تولید و تامین کنندگان برنج ایران آن را امضا کردند.

استاندار مازندران در این مراسم با اشاره به وجود شبکه و مافیای برنج از برخورد کامل ‌و قاطع با این‌ مجموعه ها خبرداد و گفت : این مجموعه ها بدانند کامل شناسایی و تحت نظارت هستند و بساط اقدامات آنها برچیده می شود.

سید محمود حسینی پور افزود: یکی از مسائلی که برای محصول برنج مازندران فرآیند ثابت و شناخته شده برای عرضه و توزیع وجود نداشت، نبود سامانه ارتباطات برای عرضه برنج سنتی بود البته اکنون ارتباط گیری مناسبی با مجموعه های کشوری ایجاد شده است.
وی ادامه داد : نبود این شبکه توزیع باعث شکل گیری شبکه های فساد عرضه و ایجاد مافیا شده است.

نماینده عالی دولت در مازندران اظهار داشت : تمامی اعضای این شبکه فساد شناسایی و فعالیت آنها رصد شده است و برخورد کامل و قاطع انجام می دهیم.

وی گفت: اقدامات این شبکه های مافیایی منجر به اخلال در توزیع برنج شده و این افراد معدود زیاده خواه با دلالی و خرید برنج از شالیکاران به کشاورز و مصرف کننده ضرر می زنند.
حسینی پور تصریح کرد: مازندران جای جولان دادن مافیای برنج نیست و آنها تحت نظر هستند و با آنها برخورد قاطع می شود.

 تفاهم نامه تعیین تکلیف برنج‌های انبار شده مازندران امضا شد

رییس انجمن تولید و تامین برنج ایران نیز با اشاره به تمهیدات اخیر برای حمایت از شالیکاران مازندرانی، گفت : این انجمن در تلاش است تا این حمایت ها را ادامه دهد تا کشاورزان این محصول دغدغه کمتری داشته باشند.

محمد مختاریانی با اشاره به اینکه این انجمن برای خرید برنج استان مازندران وارد کار و میدان شده است، افزود: سعی کردیم برای حمایت از کشاورزان قدمی برداریم.
وی کشت قراردادی را از جمله راهکارها برای حمایت از کشاورزان بیان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا روند خرید محصولات از کشاورزان در ماه‌های آینده نیز ادامه داشته باشد با توجه به امکانات در حد توان مبادرت به انجام کارهایی کردیم.

سال گذشته ۲۱۵ هزار هکتار زمین دراستان مازندران زیر کشت برنج رفته است که از این سطح حدود یک میلیون و۵۵۰ هزار تن شلتوک برداشت شد.

مازندران تامین کننده برنج بیش از ۴۰ درصد نیاز کشور است و حدود ۴۰۰ هزار خانوار برنج کار مازندرانی در کار کشت برنج فعالیت می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha