۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۲۷
کد خبرنگار: 2645
کد خبر: 85121873
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

وزیر راه و شهرسازی مرز هوایی بین المللی فرودگاه رامسر را اعلام کرد

نوشهر- " مهرداد بذرپاش" وزیر راه و شهرسازی امروز پنجشنبه پس از ورود به رامسر، مرز هوایی بین المللی فرودگاه این شهرستان را که در سال جاری در هیات دولت به تصویب رسید به طور رسمی اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، وزیر راه و شهرسازی در این آیین گفت : این فرودگاه با تکمیل زیرساخت های مناسب و خدمات به پروازهای خارجی در بخش مسافری و حمل کالا مجوز مرز هوایی را با مصوبه هیات وزیران کسب کرد.

مهرداد بذرپاش با ابراز خرسندی از صدور مجوز مرز هوایی اظهارداشتد: مصوبه هیات وزیران در خصوص صدور مجوز مرز هوایی برای فرودگاه شهدای رامسر صادر شده است.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: براساس این مصوبه فرودگاه شهدای رامسر قادر خواهد بود با توجه به فراهم بودن زیرساخت های مناسب و تسهیلاتی که به زودی دربخش های گمرگ و قرنطینه و دیگر موارد مربوط به پروازهای خارجی در بخش مسافری و حمل کالا فراهم می شود، سرویس فرودگاهی ارائه کند.
بذرپاش یادآور شد: فرودگاه شهرستان رامسر پس از فرودگاه ساری مرکز استان مازندران دومین فرودگاهی است که مرز هوایی دریافت کرده است که با این مجوز امکان ورود و خروج اتباع ایرانی و خارجی را به کشور مهیا می کند.

وزیر راه و شهرسازی مرز هوایی بین المللی فرودگاه رامسر را اعلام کرد

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: با بهره برداری از باند بتنی فرودگاه رامسر امکان نشست و برخاست هواپیماهای متوسط پیکر از جمله ایرباس ۳۲۰ فراهم شده است.

مدیر فرودگاه رامسر در حاشیه این بازدید مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی از فرودگاه رامسر گفت : مرز هوایی بین المللی فرودگاه رامسر در هیات دولت به تصویب رسید که با تحقق این مهم زمینه برای بین المللی شدن این فرودگاه غرب مازندران فراهم شده است.

موافقت وزارت کشور با قرار گرفتن مرز هوایی فرودگاه رامسر در شمار مرزهای مجاز رسمی کشور در تیر ماه سال ۱۳۹۹ با انتشار در سایت استانداری مازندران رسانه ای شد که به گفته استاندار وقت، چنین تحولی می توانست زمینه ساز برقراری پروازهای مستقیم از این فرودگاه به کشورهای همسایه و عتبات عالیات باشد در حالی که بنا به گفته برخی از مسوولان منطقه، این مصوبه از آن سال تاکنون در کش و قوس های اداری مسکوت باقی مانده بود و با شکل گیری دولت جهادی نهایی شدن آن در دستور کار مسوولان امر قرار گرفت.

ارشاد حاتمی اظهارداشت: برابر قانون شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، فراهم کردن زیرساخت ها به منظور فعالیت شرکت های هواپیمایی یکی از وظایف اصلی‌اش است و در زمان حاضر این فرودگاه با توجه به توسعه ای که سال های گذشته داشته بستر برای بین المللی شدن را دارد.

باند بتنی فرودگاه رامسر به عنوان نخستین باند در کشور در قالب طرح ملی توسعه این فرودگاه با اعتباری بالغ بر هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در خرداد ماه سال ۱۳۹۹ به بهره برداری رسید با بهره برداری از این طرح، باند این فرودگاه از یک هزار و ۵۰۰ متر به ۲ هزار و ۷۰۰ متر و به عرض ۴۵ متر افزایش یافت.

با بهره برداری از باند بتنی فرودگاه رامسر امکان نشست و برخاست هواپیماهای متوسط پیکر از جمله ایرباس ۳۲۰ فراهم شده است.

وزیر راه و شهرسازی مرز هوایی بین المللی فرودگاه رامسر را اعلام کرد

فرودگاه شهرستان گردشگرپذیر ۸۰ هزار نفری رامسر با قدمتی بیش از۵۰ سال یکی از زیباترین فرودگاه های شمال کشور است که در ضلع شمالی شهر و در حاشیه دریا خزر قرار دارد و طبق اسناد موجود ساخت آن به سال ۱۳۴۲ باز می گردد.

وزیر راه و شهرسازی روز پنجشنبه به منظور شرکت در یادواره شهدای شیرود و سالگرد خلبان شهید شیرودی و بازدید از چند طرح حوزه مسکن و راه سازی مازندران وارد شهرستان رامسر شد.

به گزارش ایرنا، " مهرداد بذرپاش " در فرودگاه رامسر مورد استقبال جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی قرار گرفت.

وزیر راه و شهرسازی مرز هوایی بین المللی فرودگاه رامسر را اعلام کرد

شرکت پوشش در بیست و یکمین جلسه شورای تامین مسکن مازندران در استانداری، آعاز عملیات اجرایی پروژه نهضت ملی مسکن در ساری؛ بازدید از پروژه ۵۶ واحدی نهضت ملی مسکن رامسر؛ بازدید از زمین ۵.۴ هکتاری نهضت ملی مسکن رامسر؛ شرکت در جلسه با شهرداران با رویکرد بازآفرینی شهری در دانشگاه آزاد رامسر و بررسی پروژهای راهبردی حوزه راه و حمل و نقل از جمله برنامه سفر یکروزه وزیر راه و شهرسازی اعلام شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha