وزیر کشور: پیگیر ۲۴ ساعته شدن تردد زوار اربعین از مرز خسروی هستیم

قصرشیرین- ایرنا- وزیر کشور با بیان اینکه زیرساخت‌های خوبی در مرز رسمی خسروی وجود دارد و یکی از مرزهای خوب برای تردد زوار اربعین به کربلای معلی محسوب می‌شود، گفت: در حال رایزنی و مذاکره با طرف عراقی برای ۲۴ ساعته کردن تردد زوار از مرز خسروی هستیم و امیدواریم به نتیجه برسیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «احمد وحیدی» پیش از ظهر امروز پنجشنبه در جریان بازدید از وضعیت مرز رسمی خسروی در شهرستان قصرشیرین استان کرمانشاه به همراه استاندار، با اشاره به بازدید خود از مرز خسروی و بررسی وضعیت زیرساخت ها و وضعیت موجود برای تردد زوار اربعین، افزود: سال گذشته این مرز باز شد و حجم قابل توجهی از زوار اربعین از طریق این مرز عازم کربلا شدند.

وی با بیان اینکه خسروی مرز خوبی است و زوار می توانند از این مرز عبور کنند، گفت: امسال هم این مرز آمادگی تردد زوار اربعین را دارد و مسوولان استان کرمانشاه در حال آماده‌سازی امکانات و زیرساخت های لازم برای تردد زوار اربعین از این مرز هستند.

وزیر کشور از تلاش و زحمات استاندار کرمانشاه و مسوولان سایر دستگاه های ذیربط در ایجاد و تقویت زیرساخت های مرز خسروی برای تردد زائران اربعین قدردانی کرد و گفت: اکنون به دنبال تقویت چند موضوع از جمله افزایش نقاط تردد از داخل مرز خسروی به داخل مرز عراق هستیم.

وزیر کشور: پیگیر ۲۴ ساعته شدن تردد زوار اربعین از مرز خسروی هستیم

نقاط تردد زائران از مرز خسروی افزایش می‌یابد

وحیدی تصریح کرد: اکنون به دنبال بیشتر کردن تعداد نقاط تردد زائران از مرز خسروی به داخل کشور عراق و همچنین توسعه فضاهای بیشتر برای اینکه مردم کمتر در مرز معطل شوند، هستیم.

وی اضافه کرد: همچنین به دنبال توسعه برخی از زیرساخت ها از جمله اسکان، فضاهای سرپوشیده و ایجاد مه پاش هستیم و اگر کم و کسری هم در مرز باشد جبران خواهد شد.

وزیر کشور به آمادگی طرف عراقی برای تردد زائران از مرز خسروی نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این آمادگی از طرف عراقی ها نیز وجود دارد و مشکلی در این ارتباط نیست و تعامل خوبی با برادران عراقی داریم.

وی با بیان اینکه سال گذشته شاهد تردد زوار بسیاری از مرز خسروی به کربلا بودیم، اظهار امیدواری کرد امسال شرایط خیلی بهتری هم بهتر از سال گذشته در مرز خسروی ایجاد شود و زائران بیشتری از این مرز تردد نمایند.

تلاش ما ۲۴ ساعته شدن تردد از مرز است

وزیر کشور در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد اینکه آیا امکان ۲۴ ساعته شدن تردد از مرز خسروی وجود دارد نیز گفت: تلاش ما بر این است که تردد زوار ۲۴ ساعته شود اما طرف عراقی هم باید قبول کند و مهمترین موضوع تامین امنیت در آن طرف مرز یعنی در داخل خاک عراق است.

وزیر کشور: پیگیر ۲۴ ساعته شدن تردد زوار اربعین از مرز خسروی هستیم

وحیدی با بیان اینکه در حال مذاکره و رایزنی با مسوولان کشور عراق برای ۲۴ ساعته شدن تردد از مرز خسروی هستیم، افزود: مذاکرات ما با مسوولان عراقی همچنان ادامه دارد و زمانی که امنیت زوار در آن طرف مرز تضمین و تامین شود آن وقت می توانیم مرز را ۲۴ ساعته کنیم.

وزیر کشور همچنین با بیان اینکه مرز خسروی از امکانات و زیرساخت های بسیار خوبی برخوردار است، گفت: باتوجه به اینکه خسروی از گذشته مرز رسمی بوده از این رو دارای امکانات و نقاط دسترسی خوبی است و زوار می توانند به آسانی از این مرز عازم کربلا شوند.

وحیدی افزود: در سال های گذشته به دلیل مشکلات ناامنی در کشور عراق تردد زوار اربعین از طریق مرز خسروی انجام نمی شد اما با برقراری امنیت از سال گذشته شاهد تردد زوار از این مرز هستیم.

بخشی از زیرساخت ها در کشور عراق را ایران انجام می دهد

وزیر کشور همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا، در خصوص ایجاد امکانات لازم در مرز منذریه عراق نیز گفت: ما بخشی از کارها را قرار است برای عراقی ها انجام دهیم. پارسال هم برخی از مواکب ما آن طرف مرز مستقر شدند و خدمات خوبی به زوار ارائه دادند و امسال هم دروازه های ورودی را در مرز منذریه با همکاری طرف عراقی توسعه می دهیم و جاهایی هم لازم است کمک می کنیم.

وی ایجاد مکان های سرپوسیده مجهز به سیستم های سرمایشی باتوجه به گرمای هوا را از جمله این امکانات دانست و افزود: در این ارتباط با مسوولان کشور عراق کمک می‌کنیم.

وحیدی افزود: به دنبال توسعه دروازه های ورودی به کشور عراق نیز هستیم و برا یاین کار زمین مورد نیاز نیز اکنون تسطیح شده و اقداماتی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه سال گذشته شاهد عبور حجم زیادی از زوار از مرز خسروی بودیم، گفت: برخی از روزها شاهد تردد ۴۰ هزار زائر از این مرز بودیم و امسال بنا داریم روزانه بیش از ۱۰۰ هزار زائر از این مرز عبور کنند.

به گزارش ایرنا، مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

وزیر کشور: پیگیر ۲۴ ساعته شدن تردد زوار اربعین از مرز خسروی هستیم

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

احمد وحیدی، وزیر کشور صبح پنج شنبه با استقبال استاندار و جمعی از مسئولان استان کرمانشاه وارد فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه شد.

وحیدی در بدو ورود در جریان آخرین وضعیت طرح بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه قرار گرفت که از حدود یک ماه پیش آغاز شده و به صورت شبانه روزی در حال فعالیت است.

بازدید از مرز خسروی و پیگیری تکمیل زیرساخت های اربعین حسینی در این مسیر، پیگیری طرح های مهار آسیب های اجتماعی در استان و چند طرح ملی دیگر از برنامه های سفر یک روزه وزیر کشور به کرمانشاه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha