۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۵
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85121707
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بجنورد: ایستادگی در برابر استکبار مهمترین درس شهدا است

بجنورد- ایرنا- امام جمعه بجنورد گفت: ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار مهمترین درس شهدا به جامعه است به گونه ای که ما نیز باید با وحدت ادامه دهنده راه این بزرگواران باشیم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری روز پنجشنبه در اولین یادواره ۷۴ شهید فرهنگی خراسان شمالی اظهار کرد: پایداری نظام و انقلاب اسلامی بی تردید مرهون مقاومت و ایستادگی شهدایی است که برای حفظ ارزش های اسلامی از هیچ کوششی دریغ نکردند و جان خود را در این راه ارزشمند از دست دادند.

وی افزود: شهدا الگوی واقعی عشق و ایثار هستند که برای حفظ ارزش های اسلامی پا در جبهه‌های مقاومت گذاشتند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: شهید راه خود را انتخاب می کند و برای عقاید خود می جنگند که این موضوع در نظام اسلامی از دین اسلام نشات گرفته است.

حجت الاسلام نوری با اشاره به توطئه های دشمن در جنگ تحمیلی، گفت: در این جنگ دشمنان دست به دست هم دادند تا انقلاب اسلامی را تضعیف کنند به گونه ای که مجهزترین سلاح ها در اختیار نیروهای عراقی قرار دادند اما ایثار و مقاومت رزمندگان اسلام توطئه های دشمن را خنثی کرد.

وی با تاکید برضرورت بزرگداشت یاد و نام شهیدان، گفت: مقام والا شهیدان می‌طلبد تا همه در زندگی فردی و اجتماعی تجدید نظر کنیم و همواره پیرو راه شهیدان، امام راحل و ولایت فقیه باشیم.

برگزاری ۳۰ یادواره شهدا در مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این یادواره گفت: سال گذشته با هدف گرامیداشت ارزش های دفاع مقدس،۳۰ یادواره شهدا در مدارس برگزار شد.

ابوالقاسم اکبری افزود: همچنین به منظور آشنایی دانش آموزان با سیره زندگی شهدا طرح "شهید پژوهی" با شرکت سه هزار دانش آموز در مدارس خراسان شمالی اجرا شد.

وی یادآور شد: اینک از ۲ هزار مدرسه فعال خراسان شمالی، ۵۷۰ مورد آن مزین به نام شهدا است.

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده این خطه در دوران دفاع مقدس در عملیات های مختلف حضور داشته اند.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha