نماینده دامغان در مجلس: رشد صنعت این شهرستان به ۳۳ درصد رسید

سمنان- ایرنا- نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: رشد صنعت در این شهرستان تصاعدی بود و امسال به ۳۳ درصد رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اکبر علیزاده روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان دامغان افزود: امسال رشد صنعت در کشور هشت درصد و در دامغان ۳۳ درصد بود که نشان می‌دهد حرکت مدیران در راستای هدفگذاری تعیین شده و مطلوب بوده است.

وی رشد اقتصادی کشور در سال گذشته را ۵.۳ درصد بیان و اضافه کرد: این شاخص در استان سمنان ۵.۸ درصد و در دامغان ۱۶.۵ درصد بود که نشان از همت مدیران و وجود زمینه لازم برای توسعه اقتصادی در شهرستان دامغان است.

علیزاده ابراز داشت: از تولید ناخالص استانی، سهم شهرستان سمنان ۳۵ درصد، سهم شهرستان شاهرود ۳۲ درصد و سهم شهرستان دامغان ۱۴.۸ درصد است که عمده این تولید ناخالص در دامغان مربوط به پسته و برای چند سرمایه گذار بزرگ است.

نماینده دامغان در مجلس: رشد صنعت این شهرستان به ۳۳ درصد رسید

وی با اشاره به حضور میدانی استاندار سمنان و برگزاری منظم جلسات مختلف برای حل مسایل مختلف، افزود: مسوولان استان سمنان از توانمندی ها و مشکلات شهرستان دامغان باخبر هستند و برای رفع مسایل و مشکلات حضور جهادی دارند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه برجسته استان سمنان در شاخص اشتغالزایی در کشور، افزود: استان سمنان با ایجاد اشتغال و برنامه‌ریزی در این زمینه، کمترین میزان بیکاری را در کشور دارد.

دستاوردهای استان سمنان در توسعه فراوری معدنی تا دانش‌بنیان‌ها

استاندار سمنان نیز در این نشست گفت: نهادهای انقلابی باید پرچمدار خدمت به مردم و پیروی از منویات مقام معظم رهبری باشند و در راستای تحقق شعار سال فعالیت کنند.

نماینده دامغان در مجلس: رشد صنعت این شهرستان به ۳۳ درصد رسید

سیدمحمدرضا هاشمی افزود: سال گذشته استان سمنان رتبه دوم تحقق شعار سال را کسب کرد. در ابتدای سال گذشته استان سمنان ۷۰ شرکت دانش بنیان داشت و این تعداد در پایان سال به ۱۴۲ شرکت رسید و آمار سه معدن شهرستان که در زمینه فرآوری فعالیت دارند، به ۱۳ معدن افزایش یافت و در افق پیش رو به دنبال آن هستیم تا ۵۰ درصد معادن استان فرآوری شود.

وی تاکید کرد: در دولت آیت الله رییسی شاهد تحولات در استان سمنان بودیم که از ۱۴۸ واحد تولیدی راکد، ۸۵ شرکت به چرخه تولید بازگشت و ۲ هزار و ۳۰۰ نیرو برگشت به کار داشتند.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه در زمینه رشد اقتصادی، بر اساس آمارها بعد از ۱۸ سال نرخ بیکاری به ۵.۷ درصد و پایین ترین حد خود رسید، افزود: استان سمنان با جمعیت کمتر از یک درصد ازکل جمعیت کشور، ۲۰ درصد تسهیلات کل کشور را برای رونق واحدهای تولیدی به خود اختصاص داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha