۴ خرداد ۱۴۰۲، ۸:۱۸
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85121531
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشت هزار و ۴۴۳ بیمار خاص در خراسان‌شمالی شناسایی شد

بجنورد- ایرنا- سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: هشت هزار و ۴۴۳ بیمار خاص در استان شناسایی و از خدمات خدمات صندوق بیماران خاص بهره‌مند می‌شوند.

مهرداد سفیدگران روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خراسان شمالی اظهار کرد: در گذشته پنج گروه بیمار خاص شامل بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، پیوند کلیه و بیماران ام اس زیر پوشش بیمه قرار داشتند که اکنون به ۱۰۷ گروه بیماری سخت درمان رسیده است.

وی افزود: بیماران خاص و سخت درمان باید در سامانه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان و یا سامانه خدمات شهروندی بیمه سلامت ایرانیان ثبت نام کنند و مدارک لازم در این خصوص ارایه دهند که بعد از تایید از خدمات بیمه سلامت برخوردار خواهند شد.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان شمالی ادامه داد: پزشکان متخصص می توانند نام این بیماران را در سامانه های مورد نظر ثبت کنند تا آنان شناسه دار و از خدمات بیمه ای برخوردار شوند.

وی تصریح کرد: سال گذشته سه میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان خسارت بابت هزینه کرد بیماران خاص به حساب آنان واریز شد که در این مدت ۸۸۳ نفر از این خدمات بهره‌مند شدند.

سفیدگران بیان کرد: سقف کمک هزینه به این گروه های بیماری سالانه تا ۵۰ میلیون تومان است و تمام پرداختی ها از سوی بیمه سلامت به این گروه به صورت کشوری و از صندوق بیماران خاص پرداخت می شود.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمات رسانی می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha