۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۴۱
کد خبرنگار: 1258
کد خبر: 85121248
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خانواده های معظم شهدا مقدمه ساز انقلاب مهدوی هستند

ورامین - ایرنا - معاون سیاسی- اجتماعی استانداری تهران گفت: خانواده معظم شهدا با تقدیم پاره تن خود، تاریخ ساز شده و مقدمه انقلاب جهانی حضرت ولیعصر(عج) را فراهم کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس جوهری روز چهارشنبه در مراسم تقدیر از خانواده معظم ۱۲۳ شهید سرافراز شهرستان‌های استان تهران در عملیات آزادسازی خرمشهر که در محل سالن همایش‌های شهرداری ورامین برگزار شد اظهار داشت: حضور خانواده شهدا به عنوان گنجینه‌های ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی، مایه برکت جامعه اسلامی است و باید تا زمانی که از فیض حضور آنان برخورداریم، قدردان ایثارو از خودگذشتگی آنان باشیم.
وی اظهار داشت: جهان‌بینی نظام مقدس جمهوری اسلامی، با بسیاری از انقلاب‌های جهان تفاوت دارد که مهمترین آن، نگاه به شهدا، انقلاب و خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان است که معتقدیم که هیچ اتفاقی در عالم بدون خواست و نگاه خداوند متعال انجام نمی‌شود و اثر آن در جهان دائمی و همیشگی است.
وی افزود: خداوند متعال به واسطه اعمال انسان‌ها، مقاماتی به افراد می‌دهند که قطعا یکی از والاترین این مقامات، شهادت است که ارزش و جایگاه والای آن به حدی است که رهبر معظم انقلاب نیز به حال شهدا و مقام آنان غبطه می‌خورند.
جوهری گفت: امام راحل از شهدا به عنوان امامزادگان عشق یاد کرده‌اند و از مقام شفاعت برخوردارند، کسانی که به روایت نبی مکرم اسلام خداوند متعال جانشین آنان در خانواده می‌شود و چه افتخاری بالاتر از این برای پدران و مادران شهدا که خداوند جانشین آنان در منازل آنان است.
وی تأکید کرد: قطعا رضایت خداوند متعال در رضایت خانواده معظم شهداست و این ادای دین به ایثار و از خودگذشتگی کسانی است که با تقدیم پاره‌های تن خویش در راه خداوند، تاریخ ساز شده و مقدمه انقلاب جهانی حضرت ولیعصر(عج) را فراهم کرده‌اند، کسانی که با تأسی به قیام عاشورا، فرهنگ شهید و شهادت را در جامعه ترویج داده و زینب وار بر مصیبت فرزندان خویش صبر پیشه کردند تا جامعه از عطر و یاد شهدا آکنده گردد.
معاون استاندار تهران تصریح کرد: امروز همه افراد به ویژه مسئولان وظیفه دارند تا با تلاش شبانه‌روزی و مجاهدت، در خدمت جامعه به ویژه خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان باشند چرا که این میزها و تریبون‌ها به برکت خون شهدا نصیب مسئولان شده است و ادای این دین، تنها با خدمت رسانی به جامعه محقق می‌شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین تکالیف و هدف‌گذاری مسئولان باید جلب رضایت خداوند شهدا، ایثارگران و جانبازان و آزادگان باشد و این مهم به عنوان یک تکلیف دینی باید به بهترین نحو انجام شود.
در پایان این مراسم از خانواده ۱۲۳ شهید شهرستان‌های استان تهران در عملیات آزادسازی خرمشهر تقدیر شد.

امانتداری و فراهم کردن شرایط مردم مهمترین راهبرد استانداری تهران در انتخابات است.

معاون سیاسی – اجتماعی استانداری تهران گفت: امانتداری و فراهم کردن شرایط حضور حداکثری مردم در انتخابات، مهمترین راهبرد استانداری تهران در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی است.

همچنین عباس جوهری روز چهارشنبه در حاشیه مراسم تقدیر از خانواده شهدای عملیات آزادسازی خرمشهر که در محل سالن همایش‌های شهرداری ورامین برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فرایند انتخابات مجلس شورای اسلامی با اجرای مرحله استعغای داوطلبان شرکت در این انتخابات در استان تهران آغاز شده و افراد تا ۱۹ خرداد فرصت دارند تا استعفای خود را اعلام و در روز ثبت نام باید پذیرش استعفای خود را ارائه کنند.
وی افزو: به منظور ایجاد هماهنگی در ارکان مختلف استان تهران، جلسه‌ای با حضور فرمانداران، بخشداران و معاونین سیاسی فرمانداری‌ها روز آینده در محل استانداری تهران برگزار می‌شد تا برنامه‌ریزی منسجمی بر اساس تقویم زمان‌بندی اعلام شده از سوی وزارت کشور صورت گیرد.
وی تصریح کرد: همه تکلیف داریم تا چهار راهبرد اعلام شده از سوی رهبر معظم انقلاب در انتخابات با عنوان تأمین امنیت، سلامت، امانت‌داری و برنامه ریزی برای مشارکت مردم در انتخابات پیش رو به درستی اجرا کنیم تا انتخاباتی سالم و عادلانه در استان تهران برگزار شود.
جوهری تأکید کرد: امانتدای و فراهم کردن شرایط حضور حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی با رفع موانع و دغدغه‌های مردم که از مردم تقاضا دارند به ویژه درحوزه اقتصادی و معیشتی، وظیفه‌ای است که استانداری تهران تلاش دارد تا بابرنامه ریزی دقیق و منسجم، این مهم را محقق کند.
احتمال تغییر فرمانداران استان تهران وجود دارد
وی با اشاره به معارفه سرپرست جدید فرمانداری ویژه شهرستان ری گفت: تغییر فرماندار شهرستان ری، در دستور کار استانداری تهران نبود ولی با توجه به این که فرماندار سابق از سازمان دیگری در این پست مشغول به کار بود و مسأله تمدید مأموریت وی وجود داشت، به ناچار مجبور به تغییر فرماندار شدیم.
معاون استاندار تهران گفت: با توجه به آغاز فرایند انتخابات، عملکرد فرمانداران استان تهران در حال بازرسی اس تو احتمال تغییر در فرمانداران و یا تثبیت آن‌ها وجود دارد و این بستگی به جمع‌بندی بازرسی‌های صورت گرفته دارد و اگر قرار به تغییر باشد، این مهم به سرعت و بلافاصله انجام می‌شود.
وی گفت: ممکن است با توجه به جمع‌بندی ارزیابی صورت گرفته، همین ترکیب فرمانداران به دلیل نزدیکی به انتخابات حفظ شده و فرمانداران تثبیت شود که این که این امر به نظر استاندار تهران و وزیر کشور بستگی دارد.
جوهری گفت: برخی از شایعات مربوط به تغییر فرمانداران و مسائلی که در این خصوص اعلام می‌شود صحت ندارد و نمی‌توان به صورت مصداقی اعلام کرد که کدام فرماندار ممکن است تغییر پیدا کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha