۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۴۲
کد خبر: 85121168
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار سطح زرد هواشناسی یزد؛ منتظر توفان گرد و خاک باشید

یزد- ایرنا- اداره‌ کل هواشناسی یزد با صدور هشدار سطح زرد از فعالیت سامانه بارشی برای فردا ( پنجشنبه ) تا شنبه هفته آینده و به دنبال آن توفان گرد و خاک در استان خبر داد.

کارشناس پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی یزد روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس فعالیت این سامانه در ساعت‌های بعدازظهر و شب وزش باد نسبتا شدید تا شدید همراه با گرد و خاک و در برخی نقاط هم رگبار باران با رعد و برق و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

سید عباس میرحسینی ادامه داد: احتمال آسیب به سازه‌های موقت در برخی مناطق خیزش گرد و خاک، گرد و خاک، کاهش دید، احتمال آبگرفتگی معابر به شکل محدود، احتمال جاری شدن رواناب و احتمال برخورد صاعقه به زمین وجود دارد.

وی بیان کرد: استحکام سازه‌های موقت، اجتناب از اسکان در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی توصیه می‌شود.

این کارشناس هواشناسی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای شهر بافق با ۴۰ درجه و همچنین منطقه گاریز تفت با ۱۳ درجه به ترتیب گرم ترین و خنگ ترین نقاط استان یزد بود.

بارش سالانه باران در استان یزد بیش از ۹۰ میلیمتر اعلام شده است و وزش بادهای فصلی همه ساله در اواخر و اوایل هر سال، دشت یزد - اردکان را در بر می‌گیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha