مراسم گرامیداشت آزادسازی خرمشهر در مهدیه بهشت زهرا (س) برگزار شد

شهرری - ایرنا - مراسم بزرگداشت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر روز چهارشنبه با حضور جمعی از مسوولان، فرماندهان نظامی، بسیجیان، خانواده های شهدا، جانبازان، ایثارگران و اقشار مختلف مردم در مهدیه بهشت زهرا تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این مراسم که با حضور خانواده های شهدای شاخصی چون شهید جهان آرا، شهید وزوایی و شهید محسن گلشناس، جانبازان دفاع از خرمشهر مزین شده بود با فراهم آمدن فضایی معنوی در مهدیه بهشت زهرا (س) زمنیه تداعی شدن یاد دفاع جانانه رزمندگان در آن دوران را در اذهان رقم می زد و برای جاماندگان از این قافله افسوس و دیگر شرکت کنندگان غبطه خوردن را به همراه داشت.

بعد از شروع مراسم با تلاوت آیات قرآن توسط استاد ابوالقاسمی گروه همخوانی سرودی را در وصف خرمشهر اجرا کرد بعد از آن حاج اصحاب کریمی رئیس بنیاد شهید تهران بزرگ به روایتگری از رشادتهای رزمندگان در فتح خرمشهر پرداخت و در انتها به رسم یادبود از خانواده های شهدا تجلیل شد،

بعد از اتمام مراسم مسئولین و خانوادهای شهدا و شرکت کنندگان بر سر مزار شهدایی که در آزاد سازی خرمشهر به شهادت رسیده بودند حاضر شدند و با غبار روبی و نثار گل بر تربت پا ک آنان به مقام بالایشان ادای احترام کردند.

در راستای این مراسم حاج اصحاب کریمی رئیس بنیاد شهید تهران بزرگ در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مراسمی که امروز برگزار شد به مناسبت چهل و دومین سال پیروزی آزاد سازی خرمشهر و پیروزی رزمندگان اسلام بود که یاد و خاطره آنها گرامی داشته شد

اصحاب کریمی بیان داشت: در این مراسم هفت صد خانواده شهید حضور داشتند از مناطق بنیاد شهید تهران بزرگ و این مراسمها به توصیه های مقام معظم رهبری بر می گردد که فرمودند گرامی داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.

رئیس بنیاد شهید تهران بزرگ گفت: ما باید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این مراسمات را برگزار کنیم و این فرهنگ را به نسل چهارم به نحو احسن انتقال بدهیم تا تضمینی باشیم برای سیره شهدا که تا بتوانیم از این فضا بهترین بهره را بگیریم.

وی ادامه داد: خدا را شکر در این دهه از این نوع مراسمات در شهر تهران زیاد یرگزار می شود و با استقبال خوبی هم مواجه شده است و ظیفه ما هم در قبال این استقبال پر شور این است که با پشتیبانی این موج را تقویت کنیم تا از این نوع برنامه ها بیشتر اتفاق بیافتد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha