نماینده ولی‌فقیه در خوزستان: تغییر مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی در شلمچه به مصلحت نیست

آبادان - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان گفت: در چندین سال گذشته مردم در مسیر فعلی اقدام به برپایی مواکب اربعین حسینی می‌کنند و مصلحت نیست مسیر زائران در شلمچه تغییر کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌فرد چهارشنبه در نشست ستاد اربعین حسینی در موقعیت موکب امیدیه در شلمچه اظهارکرد: مسئولان زمینه را به گونه‌ای فراهم کنند تا خدمت رسانی به زائران اربعین بر اساس نظرات تخصصی محلی و موکب داران انجام شود.

وی افزود: سازمان منطقه آزاد اروند هزینه هایی که برای جابجایی مواکب حسینی و تغییر مسیر زائران پیش بینی کرده بود را صرف بهبود زیرساخت های شهری خرمشهر کند.

حجت الاسلام موسوی‌فرد ادامه داد: به مصلحت نیست مسیر زائران را تغییر دهیم و اگر این کار انجام شود زائران از آن استقبال نمی‌کنند.

وی بر مردمی برگزار کردن مراسم استقبال از زائران اربعین حسینی در استان خوزستان تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های خدماتی و دولتی، زیرساخت و امکانات لازم در اختیار مواکب حسینی قرار دهند.

به گزارش ایرنا معاون استاندار و فرماندار خرمشهر در این نشست گفت: نسبت به سالهای گذشته در بخش زیرساخت آب و برق کارهای خوبی انجام شده است ولی با توجه به شرایط آب و هوایی، همچنان به افزایش امکانات در مسیر پیاده‌روی اربعین در شلمچه نیاز است.

نادر عمیدزاده گفت: اربعین حسینی توسط مردم برگزار و باید همه امکانات در اختیار مواکب قرار گیرد تا برای زائران زیرساخت‌هایی از جمله سرویس بهداشتی و حمام ایجاد کنند.

وی افزود: برخی از زائران از اول صفر به عتبات عالیات عراق مشرف می‌شوند و تا آن موقع باید زیرساخت‌های خدمت رسانی به زائران مانند پارکینگ و مه‌پاش آماده شود.

مدیرکل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان در این نشست با اشاره به اینکه پنج هزار میلیارد ریال طرح و پروژه در مسیرهای اربعین حسینی استان خوزستان در نظر گرفته شده است افزود: بخش قابل توجهی از این اعتبارات در بخش های بهسازی، ایمن سازی و روکش آسفالت، ایجاد سایه بان، مه‌پاش و سرویس بهداشتی در گذرگاه‌های اربعین شلمچه و چذابه هزینه می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در این نشست با بررسی نقاط قوت و ضعیف ایام اربعین در سال گذشته خاطر نشان کرد: چهار بانده شدن محور اهواز به خرمشهر امسال در فاز اجرا قرار می گیرد.

محمد خانچی افزود: در مرحله نخست سه هزار میلیارد ریال اعتبار به آن اختصاص یافت و سازمان منطقه آزاد اروند در اجرای این طرح همکاری خواهد کرد.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند.

بر اساس تقویم رسمی کشور ۱۵ شهریور ۲۰ سفر ۱۴۴۵ هجری قمری روز اربعین حسینی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha