انهدام باند هرمی در محمودآباد/کشف عتیقه دوره سلجوقی در میاندرود 
عکس آرشیوی است

ساری- ایرنا- جانشین انتظامی استان مازندران از انهدام باند هرمی موسوم به شرکت مکس اوت خبر داد و گفت: در رابطه با این پرونده ۱۱ نفر بازداشت شده‌اند.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری ژلیس مازندران سرهنگ سیدموسی حسینی اظهار کرد: با وقوع کلاهبرداری‌های متعدد از شهروندان تحت عنوان عضویت در باند هرمی موسوم به شرکت "مکس اوت" موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان می‌داد، ۱۱ مرد با ایجاد یک هرم تحت عنوان شرکت مکس اوت با ترفندهایی از قبیل جذب در شرکت گردشگری و اعطای مدرک، جوانان را اغفال و جذب کرده و برای ضمانت از مال باختگان مبالغ زیادی دریافت و کلاهبرداری کرده‌اند.

جانشین انتظامی مازندران گفت: بنا برحساسیت موضوع، تحقیقات به صورت تخصصی آغاز شد و در مرحله اول کارآگاهان با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی هویت متهمان را شناسایی کردند.

این مقام انتظامی مازندران عنوان کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی در گام بعدی با روش‌های علمی و بررسی‌های تخصصی مخفیگاه‌های ۱۱ متهم را در نقاط مختلف شهرستان محمودآباد شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی موفق به دستگیری آنها شدند.

سرهنگ حسینی افزود: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی هدف تحقیقات قرار گرفتند و به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان با شگرد تشکیل باند هرمی موسوم به شرکت مکس اوت اعتراف کردند.

جانشین انتظامی استان مازندران خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهمان برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر شکات دیگر در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند.

کشف عتیقه جات دوره سلجوقی در میاندرود

فرمانده انتظامی شهرستان میاندرود از کشف اشیاء عتیقه مربوط به دوره سلجوقی از مخفیگاه یک متهم در آن شهرستان خبر داد.

بنابر این گزارش سرهنگ مجتبی راست خدیو در تشریح این خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر قاچاق اشیاء عتیقه در سطح شهرستان میاندورود، موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی پس از انجام بررسی های اطلاعاتی و تحقیقات میدانی، متهم را شناسایی و موفق به شناسایی محل نگهداری اشیاء عتیقه شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان میاندرود تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان میاندورود با هماهنگی مرجع قضائی و در بازرسی از محل مورد نظر ۴ قلم اشیاء عتیقه کشف کردند.

سرهنگ راست خدیو با بیان اینکه برابر اعلام کارشناسان میراث فرهنگی قدمت عتیقه جات کشف شده مربوط به دوره سلجوقی است، گفت: پلیس با اشراف اطلاعاتی و تلاش شبانه روزی عرصه را بر قانون شکنان تنگ کرده و اجازه فعالیت های مجرمانه را از آنان گرفته است.

دستگیری عاملان چاقوکشی و شرارت در نکا

به گزارش ایرنا پایگاه خبری پلیس مازندران سرهنگ قاسم عزیزی فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری ۲عامل چاقوکشی و شرارت در این شهرستان خبر داد.

وی اظهار داشت: پس از اعلام مرکز فوریت های پلیسی۱۱۰ مبنی بر وقوع نزاع ودرگیزی منجر به چاقوکشی در حوزه شهری، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱شهرستان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه متهمن پیش از حضور ماموران از محل متواری و درمکان نامعلوم مخفی شده بودند، افزود: با تحقیقات تخصصی و بررسی های بعمل آمده توسط ماموران کلانتری۱۱، عاملین چاقوکشی شناسایی و پس از هماهنگی قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا تصریح کرد: هر ۲ متهم در تحقیقات اولیه پلیس به بزه ارتکابی اعتراف و علت و انگیزه خود را اختلافات شخصی اعلام کرد.

سرهنگ عزیزی در پایان با اشاره به اینکه برهم زدن نظم، امنیت و آرامش شهروندان خط قرمز پلیس است، تاکید کرد: پلیس اجازه جولان دادن به اراذل و اوباش را نخواهد داد و با افراد خاطی بدون اغماض با شدت برخورد خواهد کرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha