استاندار: مازندران با بحران جمعیت مواجه است

ساری - ایرنا - استاندار مازندران با اشاره به اینکه برخی عوامل از جمله تغییر سبک زندگی در استان باعث بروز آسیب های اجتماعی شده است، گفت: موضوع جمعیت و کاهش زاد و ولد از جمله این آسیب های متاثر از تغییر سبک زندگی بوده که اکنون مازندران را با بحران جمعیت مواجه کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمود حسینی پور بامداد پنجشنبه در همایش رویداد اهدای جوایز جوانی جمعیت که در ساری برگزار شد، افزود : برای کاهش زاد و ولد همواره مشکلات اقتصادی به عنوان تنها دلیل آن عنوان شده در حالیکه دچار بحران فرهنگی در موضوع جمعیت هستیم.

وی ادامه داد : سالهای سال در فرایند مشخص و تبلیغ، جریانی که با نظام جمهوری اسلامی عناد داشت موضوع فرزند کمتر را باب کرد و امروز اثرات آن دامنگیر جامعه شده است.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت که برگزاری جشنواره های جوانی اقدام خوب برای تشویق فرزندآوری است ولی نیازمند داریم تا در ستاد عالی جوانی جمعیت نگاه راهبردی وجود داشته باشد و سیاست ها اجرایی شود.

وی اظهار داشت : این ستاد می بایست متناسب با شرایط بومی هر شهرستان برای این امر برنامه ریزی و آنها را اجرا کند.

استاندار مازندران گفت : امروز در موضوع جمعیت در استان دچار بحران شدیم و ورود متولیان امر فرهنگ به این موضوع می تواند کمک حال باشد و از سوی دیگر نقش علمای برجسته مازندران در این عرصه بمنظور تبیین آن برای تمامی اقشار جامعه نیاز است.

وی ادامه داد : دانشگاه‌ها و آموزش ‌وپرورش نقش بسیار مهمی در این زمینه می توانند ایفا کنند و در دبیرستان‌ها این موضوعات برای نسل آینده بیان شود.

به گفته حسینی پور، مازندران به شدت با تغییر ترکیب جمعیتی بویژه در غرب استان مواجه است که موضوع حائز اهمیت است.

وی اظهار داشت : فراموشی سبک زندگی و القای سبک زندگی غربی در مازندران بواسطه تهاجم فرهنگی در بخش هایی از استان باعث تاثیرات منفی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha