فتح خرمشهر راه رهایی از ظلم را به ملت‌های جهان نشان داد

ارومیه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: فتح خرمشهر راه رهایی از ظلم را به ملت‌های مظلوم جهان نشان داد و ثابت کرد می‌توانند با مقاومت، سرزمین خود را از زیر سلطه استکبار آزاد کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر افزود: این پیروزی موجب یاس دشمنان شده و نشان داد که امکان آزادی فلسطین و دیگر ملت‌های تحت سلطه وجود دارد.

امام جمعه ارومیه اظهار کرد: امام راحل فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد یعنی رزمندگان اسلام با همه توان به میدان آمده و در نهایت با توکل بر خدا بر دشمن پیروز شدند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند خرمشهرها در پیش است، ادامه داد: جنگ، تنها جنگ نظامی نیست بلکه باید تمام نیروی خود را بکار گرفته و در هر جایی که دشمن نفوذ کرده می‌توان با دشمن مواجه شد و پیروز شد.

فتح خرمشهر راه رهایی از ظلم را به ملت‌های جهان نشان داد

فتح خرمشهر ضربه‌ای کاری به دشمنان نظام اسلامی بود

فرمانده قرارگاه حمزه سید الشهدا (ع) هم در این مراسم به بیان خاطراتی از زمان فتح خرمشهر، نحوه مقابله و مبارزه با رژیم بعثی پرداخت و تاکید کرد: آزادسازی خرمشهر ضربه کاری به دشمنان نظام اسلامی بود.

سردار محمد تقی اوصانلو افزود: در آن دوره فرماندهان بزرگ ارتش و بیش از ۶۰ هزار نفر از کسانی که تجهیزات نظامی را تعمیر می‌کردند فرار کرده بودند و دشمن تصور می‌کرد در سه روز می‌تواند خرمشهر را تسخیر کند ولی هر چه تلاش کرد به در بسته خورد.

فتح خرمشهر راه رهایی از ظلم را به ملت‌های جهان نشان داد

وی اظهار کرد: آمریکایی‌ها، بعثی‌ها و برخی در داخل کشور این دیدگاه را داشتند که در عرض سه روز انقلاب سقوط خواهد کرد اما چنین اتفاقی نیفتاد.

فرمانده قرارگاه حمزه سید الشهدا با بیان اینکه در آن دوره رییس جمهوری فردی خائن به نظام بود، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند تعجب می‌کنم از مسوولان که چرا واقعیت‌هایی که در هشت سال جنگ تحمیلی اتفاق افتاده را بازگو نمی‌کنند.

مراسم گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر با حضور پرشور مسوولان، نیروهای نظامی و انتظامی، مقامات اجرایی، خانواده شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم در حسینیه ثارالله شهر ارومیه برگزار شد.

فتح خرمشهر راه رهایی از ظلم را به ملت‌های جهان نشان داد

به گزارش ایرنا، آزادسازی خرمشهر یکی از مهم‌ترین اهداف عملیات الی بیت‌المقدس در دوره جنگ ایران و عراق بود که پس از ۵۷۸ روز اشغال در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ صورت گرفت.
عملیات بیت‌المقدس یا «الی بیت المقدس» ساعت ۳۰ دقیقه بامداد دهم اردیبهشت ۱۳۶۱ در محور اهواز، خرمشهر و دشت آزادگان و با هدف آزادسازی خرمشهر آغاز و سه هفته به طول انجامید و طی آن شهر خرمشهر از متجاوزان بعثی عراق پس گرفته شد.
این روز در تقویم ایران به عنوان روز ایثار، مقاومت و پیروزی ثبت شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha