کشورهای آسیایی و شرقی بازار صادراتی مناسبی برای کالاهای ایرانی هستند

تهران-ایرنا- کارشناس مسائل بین‌الملل گفت:  امروز با توجه به رشد اقتصادی سال های اخیر کشورهای شرقی و آسیایی، این کشورها می توانند بازار صادراتی مناسبی برای کالاها و محصولات ایرانی به حساب آیند.

محمد مرندی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا در خصوص اهداف و اهمیت سفر «آیت الله ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان به اندونزی در راس هیئتی بلندپایه اظهار داشت: کشور اندونزی نزدیک به ۳۰۰ میلیون نفر جمعیت دارد و کشور بزرگ و مهمی در آسیا به حساب می آید.

وی با بیان اینکه اندونزی یک کشور آسیایی و مسلمان محسوب می‌شود، گفت: در سال های اخیر این کشور رشد و توسعه اقتصادی بالایی را تجربه کرده است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: امروز با توجه به «رشد اقتصادی» سال های اخیر کشورهایی چون هند، چین، روسیه، اندونزی، برزیل و برخی دیگر از کشورها، می توان بسیاری از نیازهای داخلی کشور را که در گذشته عموماً جهت تامین آنها به سمت کشورهای غربی مراجعه میشد را در کشورهای آسیایی و شرقی یافت.

مرندی افزود: به عبارت دیگر «کشورهای آسیایی و شرقی» امروز می توانند بازار صادراتی مناسبی برای کالاها و محصولات ایرانی به حساب آیند.

وی بیان داشت: با افول نسبی کشورهای غربی و گرفتار شدن آنها به بحران های مختلف بین المللی هم با روسیه، هم با چینی ها و برخی دیگر از کشورها، امروز قدرت مانور جمهوری اسلامی ایران به شدت افزایش پیدا کرده است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل اظهارداشت: به عبارت دیگر توان غرب برای تحکیم سیاست های خود به دیگر کشورها رو به کاهش است و این کاهش به طور خاص در کشورهای بزرگ دیده می شود.

مرندی در پایان خاطرنشان کرد: ما باید از این فرصت ایجاد شده در «نظم نوین بین‌المللی» استفاده کنیم تا هم به توسعه و رشد هرچه بیشتر کشور خودمان و هم به تضعیف هرچه بیشتر نظام تحریمی غرب بپردازیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha