۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۵۲
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85120537
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بجنورد: آزادسازی خرمشهر مقدمه فتوحات رزمندگان شد

بجنورد- ایرنا- امام جمعه بجنورد گفت: آزادسازی خرمشهر از درخشان‌ترین فتوحات رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس است که مقدمه سایر پیروزی‌های جنگ تحمیلی را فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری در آیین ویژه سوم خرداد در حسینه شهدای بجنورد اظهار کرد: فتح خرمشهر، اقتدار انقلاب اسلامی و موضع قدرت نیروهای مسلح را برای دشمنان و سردمداران جبهه استکبار جهانی نمایان ساخت.

وی با بیان اینکه رزمندگان به خاطر دفاع از آرمان، مملکت، خاک، اندیشه و دفاع از دین و آیین خداوند شهید شدند افزود: مرگ شهدا با مرگ افراد معمولی بسیار متفاوت است، چرا که در پی مکتب پیامبران و امامان معصوم (ع) جان خود را از دست دادند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: پیامبران و امامان آمدند تا راه درست را به بشریت یاد دهند اما برخی از افراد زیاده خواه، مغرور و دنیا طلب حقیقت را نمی خواستند و در برابر حق، منطق و فطرت انسانی خود ایستادند و رهبران دینی را به شهادت رساندند.

وی ادامه داد: جنگ زمانی به ایران اسلامی تحمیل شد که انقلاب اسلامی تازه شکل گرفته بود و شرایط برای جنگ مهیا نبود و در حقیقت آن شرایط به ما تحمیل شد.

حجت الاسلام نوری ادامه داد: امام خمینی (ره) آمد که دین، عقاید، ارزش ها، خاک، کشور و ناموس را حفظ کند ولی استکبار جهانی با این ارزش ها مقابله می کرد.

وی با بیان اینکه مومنان اهل جنگ، غارت، درگیری و چپاول نیستند تصریح کرد: در الحادیث داریم که اگر دشمن دست از خوی جنگ طلبی برنداشت وظیفه داریم که در مقابل تجاوز آنها ایستادگی کنیم که خداوند نیز در این مسیر ما را یاری خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در این دوران در برابر هجمه های دشمن مقاومت و ایستادگی کردند و جانانه جنگیدند.

وی افزود: دشمنان ایران اسلامی با توطئه هایی از جمله آوردن نفوذی ها، منافقان، تحریم‌ها، جنگ ترکیبی و جنگ فرهنگی می خواهند که ایران اسلامی را شکست دهند و نمی خواهند که ما باشیم اما ملت ما مسیر پیامبران را گرفته اند و در مقابل دشمن ایستادگی می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی پیام تمامی شهدا را ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان عنوان کرد و گفت: شهدا در پیامهایشان از مردم می خواهند که راه آنان را ادامه دهند چرا که در هر کجا که سکوت اختیار کنیم آنان بر ما پیروز خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha