۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۱۰
کد خبرنگار: 1424
کد خبر: 85120471
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ششمین جشنواره ملی تئاتر شرهانی در دهلران آغاز بکار کرد 

ایلام - ایرنا - ششمین دوره جشنواره ملی تئاتر شرهانی در آیینی با حضور مسئولان، مردم، گروه های هنری و هنرمندان در جوار گلزار شهدای گمنام دهلران آغار بکار کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار ویژه دهلران روز چهارشنبه در این آیین با گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر گفت: ۱۰ گروه نمایشی از هشت استان کشور در این جشنواره حضور دارند.

لطیف صادقی با اشاره به افتتاحیه این جشنواره همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر افزود: جشنواره ملی تئاتر شرهانی در ۲ بخش شامل اجرای عمومی برای تماشای مردم و همچنین داوری انجام می گیرد.

وی با اشاره به اینکه اینگونه فعالیت های فرهنگی در جهت ترویج فرهنگ دفاع مقدس است، تاکید کرد: آثار برگزیده در این جشنواره به جشنواره های فجر، مریوان و لاهیجان معرفی می شوند.

معاون پشتیبانی و نیروی انسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام هم با اشاره به راهیابی ۷۰ اثر به جشنواره گفت: از میان این آثار ۵۳ اثر بازبینی و ۱۰ اثر از هشت استان کشور به جشنواره راه یافت.

مهرداد رشیدزاده این جشنواره را نماد هنری استان ذکر کرد و افزود: دبیرخانه جشنواره ملی تئاتر شرهانی در دهلران دائمی شده است.

وی یادآور شد: اختتامیه این جشنواره پنجم خردادماه در شهرستان مرزی دهلران برگزار می شود.

معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام اضافه کرد: میرطاهر مظلومی، نورشیر و خلیلی داوری ششمین جشنواره ملی تئاتر شرهانی را برعهده دارند.

رونمایی از پوستر جشنواره ملی تئاتر شرهانی و غباروبی گلزار شهدای گمنام دهلران، غرس ۶ اصله نهال بمناسبت ششمین دوره جشنواره ملی تئاتر شرهانی و اجرای نمایش با موضوع دفاع مقدس بمناسبت آزادسازی خرمشهر از دیگر برنامه های این آیین است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha