۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۰۸
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85120450
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واکسیناسیون سه هزار نوبت سر دام سبک و سنگین در دزفول

دزفول-ایرنا- رییس دامپزشکی دزفول گفت: واکسیناسیون سه هزار نوبت سر دام سبک و سنگین روستای فضیلی دزفول به مناسبت چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری -روز دزفول انجام شد.

به گزارش ایرنا، محسن ورجاوند روز چهارشنبه در مانور جهادی خدمات رایگان واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین به مناسبت چهارم خرداد روز دزفول در روستای فضیلی بخش چغامیش دزفول افزود: به منظور ارائه خدمات سریع و ضربتی دامپزشکی با مشارکت نیروهای جهادی و هماهنگی بین بخشی توسط بخشدار چغامیش، تمام خدمات بهداشتی رایگان دامپزشکی شامل واکسیناسیون بیش از سه هزار نوبت سر دام سبک برعلیه بیماری‌های آبله، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و واکسیناسیون بروسلوز در دام‌های جوان و همچنین واکسیناسیون ۱۵۰ نوبت سر دام سنگین علیه بیماری‌های تب برفکی و بروسلوز انجام شد.


رییس دامپزشکی دزفول بیان کرد: در راستای مبارزه با انگل‌های خارجی و پیشگیری از وقوع بیماری تب کریمه کنگو افزون بر سه هزار راس دام سبک و سنگین و هشت هزار مترمربع اماکن دامی سمپاشی شدند.
وی با اشاره به همزیستی انسان و دام بویژه در مناطق روستایی شهرستان بر ضرورت آموزش دامداران و ترویج فرهنگ دامپزشکی و مراقبت از حیوانات اهلی تاکید کرد و افزود: دوره آموزشی آشنایی با بیماری‌های مشترک برای دانش آموزان در این روستا برگزار شد.

ورجاوند گفت: مشارکت نیروهای جهادی دامپزشکی و سایر نهادهای مرتبط در ارائه خدمات به مناطق کم برخوردار موجب سرعت عمل در ارائه خدمات دامپزشکی و بهداشتی و پیشگیری از بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان می‌شود.

شهرستان دزفول یکی از قطب‌های دامپروری استان خوزستان به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha