۶۵۰۰ خانه هلال در کشور فعال است

یزد- ایرنا- رئیس نمایندگی فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر در ایران با بیان اینکه اکنون ۶ هزار و ۵۰۰ خانه هلال در کشور فعال است، گفت:موثرترین واحد در هلال احمر که می تواند به بلایای طبیعی پاسخ دهد، همین خانه‌ها هستند .

به گزارش روز چهارشنبه هلال احمر یزد، "عطامرتضی محمد دورانی" در آیین افتتاح دوره آموزشی روسای خانه هلال استان یزد با بیان اینکه جذاب ترین بخش هلال احمر در ایران خانه هلال است افزود: خانه های هلال، جامعه محور است و داوطلبین در خط مقدم حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: در عرصه بین الملل وقتی راجع به بلایای طبیعی صحبت می کنیم ایران رتبه ششم را دارد و هر سال شدت آن بیشتر می شود، فراوانی بلایای طبیعی در ایران، نقش خانه های هلال را به عنوان پاسخ دهنده های اولیه پررنگ می کند.

وی گفت: جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ تلاش می کنند منابع مالی برای تجهیز خانه های هلال را در اختیار بگذارند، هدف این است ۳۸ هزار خانه هلال در ایران داشته باشیم و این منابع مالی عظیمی را می طلبد و امکان تجهیز آنها سخت است.

دورانی افزود: تلاش می کنیم حداقل امکانات آموزشی در اختیار داوطلبان قرار گیرد و آمادگی لازم را داشته باشند، در سال گذشته دیدارها و بازدیدهای زیادی از مناطق داشتیم که تحت تاثیر بلایای طبیعی بودند.

وی تصریح کرد: تجاربی که از حضور موفق خانه های هلال داشتیم را به بسیاری از کشورها معرفی کردیم و توانستیم در سه ماه ۳۰۰ هزار فرانک سوئیس کمک مالی بگیریم و در اختیار خانه های هلال برای تجهیز و آموزش هزینه کنیم.

رئیس نمایندگی فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در ایران خاطرنشان کرد: خانه‌های هلال هنوز به خوبی در عرصه بین‌الملل معرفی نشده و وظیفه ماست این خدمات را نشان دهیم.

وی عنوان کرد:وقتی کشورهای بین المللی با نمونه های موفق خانه های هلال آشنا شوند می توانیم منابع مالی بیشتری را دریافت کنیم.

دورانی اظهار داشت: نقش اصلی فعالیت ها را داوطلبان برعهده دارند، ما نمونه های موفقی را در یزد دیده ایم، این تبادل تجارت می تواند بین خانه های هلال اتفاق بیفتد هر خانه هلال نقشه ای از تجربیات است و می تواند هر خانه جمعیتی را تحت پوشش قرار دهد.

در این دوره یکروزه، داوطلبان و مسوولان خانه های هلال استان یزد حضور داشتند.

تعداد خانه های هلال در استان یزد افزون بر ۷۰ باب اعلام شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha