فرماندار مهاباد: سوم خرداد نماد همدلی مردم در دفاع از کشور است

مهاباد - ایرنا - فرماندار ویژه مهاباد گفت: سوم خرداد، نماد مقاومت، همدلی و اتحاد مردم و رزمندگان اسلام در دفاع از تمامیت ارضی کشور و پیروزی در مقابل دشمنان و نظام سلطه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن عباسی روز چهارشنبه در آیین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح شهرستان به مناسب سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر نماد پیروزی، مقاومت، ایستادگی و ایثار ملتی است که با از خودگذشتگی و فداکاری بر دشمن بعثی پیروز شد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس گنجینه گوهرباری در تاریخ انقلاب اسلامی کشورمان است، افزود: سالروز آزاد سازی خرمشهر یادآور جانفشانی‌ها، رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های ملتی است که با ایمان به خداوند، اتحاد و پیروی از امام راحل در دفاع از وطن، حماسه‌ای جاودان خلق کردند.

فرماندار ویژه مهاباد با اشاره به اینکه امروز استقلال و امنیت کنونی کشور مرهون رشادت و از خودگذشتگی شهداست، ادامه دا: آن چیزی که موجب آزادسازی خرمشهر و شکست دشمن شد دفاع از استقلال، کیان انقلاب اسلامی، آرمان‌ها و باورهایی بود که در ملت بزرگ ایران وجود داشت.

عباسی اضافه کرد: عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر نقطه عطف مقاومت ملت بزرگ ایران در دوران دفاع مقدس بود که روحیه خودباوری و اعتقاد قلبی را به ملت تزریق کرد.

فرماندار مهاباد: سوم خرداد نماد همدلی مردم در دفاع از کشور است

وی یادآور شد: باید در تلاش باشیم تا سالروز حماسه فتح خرمشهر به عنوان الگویی ماندگار از فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس، برای نسل‌های آینده کشور به خوبی تبیین و روحیه مقاومت در آنها تقویت شود.

فرماندار مهاباد تاکید کرد: با بزرگداشت حماسه دلیرمردان آن عملیات، برای شادی ارواح مطهر شهدای حماسه و تجدید میثاق با امام راحل (ره) در پاسداری از خون آن عزیزان کوشا باشیم.

تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان دوران دفاع مقدس، غباروبی مزار شهدا و اجرای برنامه‌های فرهنگی در خصوص ارزش‌های دفاع مقدس از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

به گزارش ایرنا، آزادسازی خرمشهر یکی از مهمترین اهداف عملیات بیت‌المقدس بود که پس از ۵۷۸ روز اشغال در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ آزاد شد، فتح خرمشهر انعکاس جهانی داشت و عراق با از دست دادن خرمشهر از نظر سیاسی تکیه‌گاهش را برای مذاکره از دست داد.

این واقعه از لحاظ نظامی نقطه عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق شناخته می‌شود به همین دلیل از این روز به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می‌شود و شورای عالی انقلاب فرهنگی سوم خرداد را به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی در تقویم رسمی کشورمان نامگذاری کرده ‌است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha