عضویت بیش از ۷۱ هزار ورزشکار لرستانی در کمیته خدمات درمانی

خرم‌آباد - ایرنا - رییس هیات پزشکی ورزشی لرستان گفت: ۷۱ هزار و ۶۸ ورزشکار این استان سال گذشته عضو کمیته خدمات درمانی شدند که این تعداد نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۴۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی لرستان علی سوری اظهار کرد: ۴۷ هزار و ۵۷۱ ورزشکار مرد و ۲۳ هزار و ۴۹۷ از بانوان ورزشکار استان در کمیته خدمات درمانی پزشکی ورزشی عضو شده اند.

وی با اشاره به هیات‌های پیشروی عضویت ورزشکاران در کمیته خدمات درمانی بیان کرد: از هیات فوتبال استان ۱۲ هزار و ۱۲۵ نفر در کمیته خدمات درمانی پزشکی ورزشی عضو شده‌اند که تعداد ۷۳۷ نفر از آنها زن و ۱۱ هزار و ۳۸۸‌ نفر نیز مرد هستند.

سوری عنوان کرد: در هیات کشتی نیز ۱۳ هزار و چهار نفر شامل ۵۹ زن و ۱۲ هزار و ۹۴۵ مرد، ۶ هزار و ۹۹۳ نفر در هیات کاراته شامل چهار هزار و ۹۴ زن و ۲ هزار و ۸۹۹ مرد همچنین چهار هزار و ۸۴۰ نفر از هیات بدنسازی به تفکیک ۲ هزار و ۳۵۲ زن و ۲ هزار و ۴۸۸ مرد عضو کمیته خدمات درمانی شده اند.

وی با بیان اینکه پشتیبانی از ورزش قهرمانی و سلامت همگانی از وظایف هیات پزشکی ورزشی است ادامه داد: در هیات ژیمناستیک نیز پنج هزار و ۴۵۸ نفر عضو کمیته خدمات درمانی پزشکی ورزشی شدند که از این تعداد ۲ هزار و ۸۷۸ نفر زن و ۲ هزار و ۵۸۰ نفر مرد هستند.

وی گفت: تمامی اهداف و برنامه‌های هیات در حوزه‌هایی نظیر درمان، پزشکی ورزشی و سلامت، آموزش و پژوهش تبیین شده است و ورزشکاران با عضویت در کمیته خدمات درمانی و پرداخت حق عضویت طی مدت زمان مشخص، در صورت بروز اتفاق و آسیب بدنی حین ورزش، حمایت مالی می شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha