۵۷ درصد خطوط فیبرنوری خراسان رضوی در روستاها اجرا شده است

مشهد- ایرنا- مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی گفت: ۱۶ هزار و ۶۲۴ کیلومتر خطوط فیبرنوری در استان اجرا شده است که ۹ هزار و ۳۵۵ کیلومتر آن معادل ۵۷ درصد در روستاها بوده است.

حسن اروجی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان خطوط فیبرنوری در هزار و ۲۸۲ روستا اجرا شده است.

وی ادامه داد: ۳۳ درصد این فیبر معادل پنج هزار و ۵۵۲ کیلومتر نیز در ۹۴ شهرستان و ۱۰ درصد هم در زیرساخت های مخابراتی جاده های بین شهری خراسان رضوی اجرا شده است.

او اضافه کرد: با اشاره به ۱۳ هزار و ۳۰۷ مکان اتصال فیبرنوری به دالان مخابراتی تصریح کرد: از این اماکن ۱۱هزار و ۳۵۰ نقطه به مشترکان خانگی، هزار و ۷۵۷ نقطه به کافونوری، ۸۷۰ نقطه به سایت بی. تی. اس، ۷۵۰ نقطه به شرکت های تجاری، ۳۰۰ نقطه به سازمان های دولتی و ۳۷ نقطه به شهرک ها و ناحیه های صنعتی اختصاص دارد.

فراهم شدن بستر ساختمان های هوشمند در خراسان رضوی

مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی گفت: زیر ساخت‌های ایجاد ساختمان‌های هوشمند با انعقاد تفاهم‌نامه شرکت مخابرات با نظام مهندسی این استان فراهم شد.

اروجی افزود: ایجاد پهنای باند بر بستر فیبر نوری، یکی از راه های توسعه ساختمان های هوشمند است از این رو شرکت مخابرات خراسان رضوی به دنبال عملیاتی کردن این هدف است.

وی اضافه کرد: برای هوشمند سازی ساختمان ها علاوه بر الزامات ساختمانی از جمله برق، تاسیسات و آتش نشانی، الزامات ارتباطی مانند فیبر نوری و پوشش همراه هم نیاز است که از این پس با درخواست نظام مهندسی، این امر امکان عملیاتی شدن دارد.

مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی گفت: شهروندانی که ساختمان در حال ساخت دارند می توانند با اقدامات پیش بینی شده، بستر هوشمند سازی محل اقامت خویش را فراهم کنند. این شرکت همچنین آمادگی کامل دارد تمامی مراحل کار را همراه با آموزش های لازم به شهروندان ارائه دهد.

فیبر نوری رشته باریکی است که می‌تواند داده های الکترونیکی را به سرعت نور از خود گذر دهد. این فیبر دارای پهنای باند بسیار بیشتر از کابل‌های معمولی است و با آن می‌توان به‌ راحتی انواع اطلاعات را تا ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه انتقال داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha