پیشرفت کشور با الهام از اراده‌های فتح خرمشهر بدست آمده است

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: امروز ایران اسلامی با الهام‌گیری از اراده پولادین رزمندگان و شهدای عملیات فتح خرمشهر، به جایی رسیده که از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا از لحاظ تجهیزات نظامی و دفاعی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی‌کوشا روز چهارشنبه در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان کردستان به مناسبت سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر در سنندج اظهار کرد: ایران امروز یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا از لحاظ عمرانی و اقتصادی و غلبه بر تحریم‌های ناجوانمردانه است که با الهام گیری از اراده‌های فتح خرمشهر بدست آمده است.

وی یادآور شد: سوم خرداد فقط یک پیروزی نطامی و آزادسازی قطعه‌ای ارزشمند از خاک پرافتخار ایران اسلامی نیست، بلکه آغاز شناخت مجدد ایران و ایرانی از لحاظ توان، عزم و اراده است.

استاندار کردستان ادامه داد: سوم خرداد روز بازتفسیر وعده‌های بزرگ الهی در قرآن است؛ همان وعده‌ای که خداوند به مسلمانان و مجاهدان داده است که در صورت گام برداشتن در مسیر الهی، هدایت و نصرت پروردگار شامل حال آنان خواهد شد.

زارعی کوشا با بیان اینکه سوم خرداد روز مطلع‌الفجر دیگری برای فتح ارزش ها و غلبه بر عناد دشمنان است، افزود: بزرگداشت سوم خرداد، فقط گرامیداشت بک عملیات نظامی است بلکه تجلیل از اراده‌های آهنین فرزندان سلحشور، رشید و با اراده است که با دست خالی و سلاح‌های ابتدایی، در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستاد است و بعد از ۵۸۷ روز خرمشهر را از دست متجاوزان آزاد کرد.

وی فتح خرمشهر را نقطه عطف و الهام بخش همه نسل‌های ایرانی و مومنان و موحدان در همه دنیا برای آیندگان دانست و اضافه کرد: امروز در نقطه‌ای ایستاده‌ایم که با قله فاصله چندانی نداریم و اگر دیروز رزمندگان و بسیجیان با دست خالی می‌جنگیدند و سلاح از دیگران می‌خریدیم، امروز دارای پیشرفته ترین تجهیزات نظامی هستیم.

استاندار کردستان تاکید کرد: با خون پاک شهدا و رهبری تجدید پیمان می‌بندیم که در مسیر رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی و توسعه و شکوفایی و پیشرفت در همه عرصه‌ها، قدم برداریم و بیش از هر زمان دیگری توطئه‌های دشمنان را ناکام بگذاریم.

زارعی کوشا به حوادث سال گذشته اشاره کرد و گفت: بصیرت مردم انقلابی به ویژه مردم کردستان موجب خلق افتخار دیگری در سال گذشته شد، همچنانکه دیدیم نقطه تمرکز دشمنان روی کردستان بود تا در یک جنگ شناختی، افکار و اذهان مردم را فتح کنند ولی با بصیرت مردم استان و رشادت شهیدان بامدی‌ها و اردلان‌ها ختثی شد.

وی تاکید کرد: امروز تکلیف ما مسوولان و مردم انقلابی بیش از هر زمان دیگری است و قوی‌تر از گذشته برای تحقق اهداف نظام اسلامی گام می‌برداریم.

جنگ امروز، شناختی و رسانه‌ای است

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان هم گفت: سوم خرداد روز طلوع خورشید فتح برای سپاه اسلام و زبون و خواری برای دشمنان ایران اسلامی بود.

سردار سید صادق حسینی یادآور شد: دشمنان آمده بودند که نظام نوپای اسلامی را ساقط کنند اما با فتح خرمشهر و دستاوردهای دفاع مقدس، شکست خوردند.

وی با بیان اینکه امروز شاهد پیشرفت کشورمان در ابعاد مختلف سیاسی، نظامی و اقتصادی هستیم، ادامه داد: جنگ دیروز جنگ نظامی بود اما امروز دشمنان با همکاری ضد انقلاب و منافقین، به جنگ رسانه‌ای و شناختی روی آورده‌اند که البته با بصیرت مردم و اقتدار نظام، خنثی شد.

در پایان این مراسم، از خانواده‌های شهدا تجلیل شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha