نشست هم‌اندیشی روسای ارتباطات مردمی دستگاهها برگزار شد

تهران- ایرنا- سومین نشست همسان سازی و هم اندیشی روسای ارتباطات مردمی قوای سه گانه، نهادهای نظامی، انتظامی و عمومی کشور برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این نشست مشترک که به میزبانی مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری برگزار شد، روسای حوزه مردمی قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی، ارتش، فراجا، سازمان تبلیغات اسلامی، جمعیت هلال احمر، دانشگاه آزاد اسلامی ، جهاد دانشگاهی پیشنهادات و نظرات خود را در خصوص تسهیل رفع مشکلات مردمی بصورت واحد در سیستم نهادهای دولتی و نظامی و عمومی بیان داشتند.

در پایان حجت الاسلام صالحی رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری تصریح کرد: متاسفانه بی‌توجهی به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مردمی در برخی دولت‌ها موجب از دست رفتن فرصت‌های بسیاری شده است. لازم است با بهره‌گیری از تجارب و عبرت‌های گذشته و در راستای رهنمودهای رهبری معظم انقلاب میدان را برای فعالیت مطلوب مجموعه های مردم نهاد وحلقه‌های میانی فراهم سازیم. ارتباطات مردمی باید بسترسازی انجام دهد تا نیروهای مردمی و جهادی بیش از پیش وارد عرصه فعالیت شوند.

حجت‌الاسلام صالحی ادامه داد: باید با گروهها و نیروهای مردمی وارد گفت‌وگو و تعامل شد، اگر لازم است با نمایندگان اقشار مختلف جلسه و هم‌اندیشی برگزار کرد تا اگر مانعی بر سر راه فعالیت‌هایشان وجود دارد مرتفع شود.

وی تاکید کرد: در نظام جمهوری اسلامی و شیوه حکمرانی مبتنی بر آموزه‌های دینی، مردم میدان‌دار هستند و وظیفه ما این است که هر چه بیشتر فضای نقش‌آفرینی مردم در حرکت پرشتاب کشور را مهیا کنیم.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری افزود: اینکه در مجموعه‌های ارتباطات مردمی مشغول خدمت هستیم موهبتی است که می‌توانیم در راستای عمل به فرمایشات رهبری مبنی بر حداکثر استفاده از ظرفیت‌های مردمی پیشگام باشیم. این امکانی که در ارتباطات مردمی در اختیار ماست نعمت بزرگی است و بایستی این فرصت را غنمیت شمرده و فعالانه و با پویایی عمل کنیم.

حجت‌الاسلام صالحی با بیان اینکه، حتما نباید منتظر باشیم تا مطالبه‌ای در جامعه شکل بگیرد و فراگیر شود و سپس ما متوجه آن شویم. بلکه می‌توانیم با تحلیل و پیش‌بینی، خواسته‌ها و نیازهای جامعه را با سرعت بیشتری شناسایی کرده و برای پاسخ به آن با دستگاههای متولی آن حوزه گفت‌وگو و رایزنی کنیم، اظهار داشت: ما نباید در اتاقمان منتظر باشیم که دیگران بیایند مشکلات را به ما نشان دهند، بلکه باید رأسا مسائل خرد و کلان را شناسایی کرده و با علت‌یابی و ریشه‌یابی درصدد رفع آنها باشیم.

در پایان نشست پیشنهاداتی ازجمله تشکیل دبیرخانه دائمی و مشترک مجموعه های ارتباطات مردمی، برگزاری میزهای خدمت مشترک و برگزاری اولین همایش و برپایی نمایشگاه دستاوردهای نظام ارتباطات مردمی در سطح ملی، تقویت و ارتقاء سامانه های ارتباطات مردمی، تشکیل نشستهای مشترک با نمایندگان اقشار مختلف و سازمانهای مردم نهاد و...به تصویب و جهت اجرا به دبیرخانه مربوطه ارجاع شد.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha