۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۱۰
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85120077
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری همایش ملی ۲ هزار شهید دیار سربداران به تاخیر افتاد

سبزوار- ایرنا- فرمانده سپاه سبزوار و دبیرکل کنگره ملی ۲ هزار شهید دیار سربداران گفت: همایش ملی تعظیم و بزرگداشت شهدای دیار سربداران، با تاخیری یک هفته‌ای در یازدهم خردادماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار هادی موحدنیا عصر سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: به منظور دریافت پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به مردم شریف سبزوار و کنگره شهدا، این اجلاسیه ملی که قرار بود،‌ چهارم خرداد برگزار شود،‌ یک هفته به تاخیر افتاده است.

وی افزود: مقدمات اجرایی این همایش، از سال‌های گذشته انجام شده و اجلاسیه این رویداد بزرگ فرهنگی، با حضور مهمانان کشوری و لشکری، مسوولان استانی و خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در آستانه برگزاری همایش ملی بزرگداشت شهدای دیار سربداران، بیش از ۱۵ کمیته اصلی برای برگزاری این رویداد فعال شده است.

همچنین فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی مختلفی شامل تولیدات ماندگار فرهنگی، تدوین کتاب، فیلم، سرود، ساخت آثار نمادین، تبلیغات و فضاسازی محیطی، نامگذاری معابر و خیابان ها به منظور بازشناسی نقش شهیدان در ابعاد مختلف انجام شده است.

علاوه بر آن تدوین کتاب مرجع اطلاعات دیار سربداران در دوران دفاع مقدس و نیز سامانه جامع اطلاعات شهدای این خطه از دیگر اقداماتی بوده که در راستای برپایی همایش ملی شهدای دیار سربداران اجرا شده است.

شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی در مجموع بیش از ۲ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha