بیمارستان امام (ره) کرج فعالیت دوباره خود را با نگاه توسعه آغاز کرد

کرج – ایرنا – مدیرعامل بیمارستان امام خمینی (ره) کرج اعلام کرد: فعالیت دوباره خود را پس از چند سال وقفه در ارایه خدمات رسانی با شتاب و حرکتی رو به جلو و توسعه محور آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آنطور که در تاریخچه ۲۵ ساله بیمارستان امام خمینی (ره) آمده شروع فعالیت آن تحت پوشش سازمان همیاری شهرداری های استان البرز، سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و برخی دستگاه های دیگر از دهه ۷۰ است.

این مجموعه پس از شکل گیری، تعداد تخت های آن به ۵۰۰ تخت رسید و در مجموع حدود ۶۶۰ شغل ایجاد کرد.

با این وجود از سال ۹۵ اوج مشکلات و چالش های درآمدی این بیمارستان کلید خورد که همزمان با ابلاغی از سوی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بود که نرخ تعرفه های این بیمارستان دولتی محاسبه شود.

در حالیکه این بیمارستان که به صورت خودگردان فعالیت می کرد دست و بال درآمدی آن در پی اعمال تعرفه دولتی درمانی بسته شد و کاهش درآمدها سبب شد تا هرماه چند تجمع اعتراضی توسط حقوق بگیران آن از پزشکان تا کارکنان اداری در داخل بیمارستان و خارج از آن به ثبت برسد به طوریکه شاید بیش از ۱۰۰ تجمع انجام شد.

این درحالی بود که طبق بررسی ها این بیمارستان فوق تخصصی بوده و بیشتر بخش های آن دارای تخصص های خاص است .

«جواد عبادی» مدیرعامل این بیمارستان روز سه شنبه در نشستی که با حضور خبرنگاران برگزار شد به روند فعالیت و آغاز به کار این بیمارستان پس از گذر از سختی های فراوان اشاره کرد و افزود: متاسفانه چندسالی سرمایه عظیمی که در این بیمارستان بود بدون استفاده باقی ماند و این پتانسیل باعث شد تا انگیزه ای برای احیای مجدد این بیمارستان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه با کمک مسوولان استانی مشکلات فراروی این بیمارستان را احصاء کردیم، اظهار کرد: بنا شد تا متولی این مجموعه یک سیستمی باشد تا به صورت کامل آن را اداره کند که مسوولیت به سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران واگذار شد و آن ها نیز مدیریت این بیمارستان را به یک شرکت هلدینگ که شرکت بیمارستان داری و بهداشت درمان بنیاد شهید است واگذار کردند.

وی گفت: در چند سال اخیر حقوق و مطالبات پرسنل این بیمارستان پرداخت نشده بود ولی بیشتر آن ها با عشق و علاقه به کار خود ادامه دادند.

مدیرعامل بیمارستان امام خمینی (ره) کرج با بیان اینکه فعالیت این بیمارستان به صورت رسمی از زمستان سال گذشته آغاز شده، افزود: در طی این مدت ۲۴۳ نفر از پرسنل این بیمارستان مطالبات خود را دریافت نکرده بودند که تا فروردین ماه سال جاری نیمی از معوقات آن ها پرداخت شد علاوه بر اینکه حقوق ماهیانه آن ها نیز به صورت مرتب در حال پرداخت است.

بیمارستان امام (ره) کرج فعالیت دوباره خود را با نگاه توسعه آغاز کرد

پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومانی معوقات

وی تصریح کرد: در این مدت ۱۰۰ میلیارد تومان معوقات و بدهی های این بیمارستان به پرسنل و برخی از پیمانکاران پرداخت شده و مابقی آن تامین اعتبار شده و به مرور پرداخت می شود ضمن اینکه این بیمارستان آمادگی دارد تا هر کسی ادعایی مبنی بر طلب از این مجموعه داشت آن را بررسی و در صورت صحت پرداخت کند.

عبادی گفت:‌ همچنین ۲۴ میلیارد تومان حقوق و پاداش بازنشستگان این بیمارستان در سال گذشته پرداخت شده است ضمن اینکه با سازمان همیاری های شهرداری ها توافق شده که یکسری موارد را آن ها پرداخت کنند.

وی در خصوص فعالیت بخش های تخصصی و فوق تخصصی این بیمارستان بیان کرد: هم اکنون در این بیمارستان اتاق عمل جنرال قلب باز، icu، ccu و سی تی آنژیو فعال است و این در حالی است که عمل قلب باز یکی از حساس ترین عمل های جراحی است که در ۲ هفته اخیر ۱۵ عمل در این بیمارستان با موفقیت انجام شده است.

مدیرعامل بیمارستان امام خمینی (ره) کرج با اشاره به اینکه ۲۰ تیم پزشکی خیلی قوی در این بیمارستان فعال می باشد، اضافه کرد: همچنین از بهمن ماه سال گذشته تاکنون ۹۰۰ عمل مختلف در این بیمارستان انجام شده است.

وی یکی از عمل های جراحی خیلی حساس را عمل تعویض دریچه قلب به صورت عمل بسته دانست و گفت: در این بیمارستان این عمل در یک روز سه بار انجام شد که نشان از وجود پزشکان متبحر و تجهیزات مناسب در این بیمارستان دارد.

بیماران نیازمند به سی تی آنژیو قلب از استان های همجوار پذیرش می شوند

عبادی با بیان اینکه در این بیمارستان عمل سی تی آنژیو قلب که پیش از این بیماران بایستی به تهران مراجعه می کردند اکنون انجام می شود، افزود: این بیمارستان آمادگی لازم را دارد ضمن پذیرش بیماران البرزی از استان های همجوار نیز پذیرش داشته باشد.

طمع بعضی افراد برای تبدیل بیمارستان به پاساژ بی سرانجام ماند

وی تصریح کرد: در طول مدتی که این بیمارستان فعالیت نداشت بعضی از افراد طمع کرده و خواستار تبدیل این بیمارستان به پاساژ طلا و مبل بودند که این موضوع رد شده و اکنون همه باید تلاش کنیم تا از نظر اعتباری که این بیمارستان دارد یک مرکز درمانی خیلی قوی شود و حرکت توسعه ای خود را با شتاب بیشتری به پیش برد.

مدیرعامل بیمارستان امام خمینی (ره) یکی از بخش های تخصصی در این بیمارستان را بخش دیالیز دانست و گفت: در این بیمارستان ظرفیت پذیرش ۲۱ بیمار دیالیزی به صورت همزمان وجود دارد که با اقدامات انجام شده تا ۲ یا سه هفته آینده این بخش دوباره فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

تمام بیمه های پایه و تکمیلی در این بیمارستان پذیرش می شوند

عبادی در ادامه با بیان اینکه این بیمارستان یک بیمارستان خصوصی است، افزود: ولی با اقدامات انجام شده هم اکنون بیمه های پایه اصلی همچون خدمات درمانی، تامین اجتماعی و نیروهای مسلح پذیرش شده و بیمه های تکمیلی به خصوص بیمه دی که ویژه خانواده ایثارگران است ارایه خدمات دارند.

وی خاطرنشان کرد: ما در این بیمارستان مسیر پیشرفت را توام با رفع مشکلات گذشته در پیش گرفته ایم به طوریکه در آینده ای نزدیک توزیع غذای سلامت، آزمایشگاه سم شناسی، کلینیک های روش های زندگی و توانبخشی فیزیوتراپی در این مجموعه راه اندازی خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha