نبود کتابفروش‌ها در نمایشگاه کتاب آخرین حلقه نشر را به خطر می‌انداخت

تهران- ایرنا- مدیر داخلی کتاب‌فروشی پاتوق کتاب تهران با تاکید بر ضرورت فعالیت کتاب‌فروشی‌ها در نمایشگاه کتاب، بیان کرد: در نبود کتاب‌فروشی‌ها، برگزاری نمایشگاه کتاب خسران و آسیبی جدی برای ناشران بود، زیرا آخرین حلقه نشر را به خطر می‌انداخت.

محمداسماعیل حیدری‌راد با اشاره به فروش بالای این کتاب‌فروشی در نمایشگاه مجازی کتاب، به خبرنگار کتاب ایرنا گفت: در نتیجه امکان فعالیت برای کتاب‌فروشی‌ها در نمایشگاه مجازی کتاب، فروشگاه‌های کتاب در سطح کشور فعال شدند؛ از طرفی مخاطبان آنها توانستند از این راه کتاب‌های مورد نظرشان را از کتاب‌فروشی تهیه کنند. این، اتفاق بسیار خوبی بود. امیدوارم این مساله در دوره‌های بعد ادامه داشته باشد.

مدیر داخلی کتاب‌فروشی پاتوق کتاب تهران درباره نارضایتی برخی از ناشران درباره حضور کتاب‌فروشی‌ها در سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، بیان کرد: ناشران ناراضی هستند زیرا می‌خواهند همه فروش نمایشگاه مجازی را به خود اختصاص بدهند. عملا نمایشگاه کتاب در طول سی‌وسه دوره به نفع ناشران برگزار شد.

او برگزاری نمایشگاه کتاب بدون همکاری با کتاب‌فروشی‌ها را آسیبی جدی برای ناشران اعلام کرد و ادامه داد: اگر بخواهیم به صورت کلان نگاه کنیم در نبود کتاب‌فروشی‌ها، برگزاری نمایشگاه کتاب خسران و آسیبی جدی برای ناشران بود. زیرا منجر به نابودی کتاب‌فروشی‌ها که عرضه کننده محصول ناشران هستند، می‌شد. امیدوارم با امکان شرکت کتاب‌فروشی‌ها در نمایشگاه کتاب، این آسیب کمتر شود.

نبود کتابفروش‌ها در نمایشگاه کتاب آخرین حلقه نشر را به خطر می‌انداخت

باید فروشگاه را به روز رسانی کنیم

حیدری‌راد با اشاره به اینکه بخشی از انبار پاتوق کتاب تهران خالی شده است، ادامه داد: بخش قابل توجهی از کتاب‌‎ها به فروش رسیده است و باید فروشگاه را به روز رسانی کنیم. این مساله به سود ناشران خواهد بود.

مدیر داخلی کتاب‌فروشی پاتوق کتاب تهران دو قیمتی شدن کتاب در سایت نمایشگاه کتاب را نقطه قوت فعالیت کتاب‌فروشی‌ها اعلام کرد و ادامه داد: در این دوره نمایشگاه کتاب، توانستیم کتاب‌ها را با حداقل قیمت برای مخاطبان تهیه کنیم، این مساله به خرید مردم کمک کرد و نقطه قوت فعالیت کتاب‌فروشی‌ها بود. همچنین کتاب‌فروشی‌ها توانستند کتاب‌هایی را که برای مدت‌ها در نمایشگاه باقی مانده بود، بفروشند، هر دو اتفاق خیلی خوبی بود.

او تاثیر فعالیت کتاب‌فروشی‌ها در بخش مجازی نمایشگاه کتاب را برای چرخه نشر مثبت خواند و ادامه داد: مخاطب‌های پاتوق کتاب از تبریز، قزوین، زنجان، مشهد، بندرعباس، سیستان و بلوچستان یعنی از همه شهرهای ایران کتاب سفارش دادند.

حیدری‌راد درباره کتاب‌فروشانی که نتوانستند بسته‌های پستی را به موقع حاضر کنند و به پست تحویل بدهند، گفت: در روند تحویل سفارش و بسته‌بندی کتاب‌ها، وقفه‌ای در کار برخی از کتاب‌فروشی‌ها ایجاد شد؛ زیرا نمی‌دانستند چگونه باید سیستم خود را به‌روزرسانی کنند، اما در پاتوق کتاب توانستیم این مساله را حل کنیم و مشکلی مانند تعطیلی پنل مجازی برای ما اتفاق نیفتاد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha