آثار ضعیف و بدون سندیت تاریخی جایی در جشنواره تئاتر رضوی ندارند

تبریز - ایرنا - دبیر شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی با اشاره به اینکه آثار جشنواره به لحاظ هنری از کیفیت خوبی برخوردارند، گفت: آثار ضعیف و بدون سندیت تاریخی جایی در این جشنواره ندارند و این آثار باید دربرگیرنده جنبه های مختلف زندگی امام رضا (ع) باشد.

به گزارش ایرنا، کوروش زارعی روز سه شنبه درباره برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری رضوی و تاثیر آنها بر ترویج سیره عملی اهل بیت (ع) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این دوره از جشنواره تمام تلاشمان را کردیم که نمایشنامه ها و تولیدات نمایشی از تنوع موضوعی و محتوایی برخوردار باشند و تمرکز ما در این آثار نمایش سیره عملی و علمی علی بن موسی الرضا (ع) است.

وی درباره کیفیت آثار حاضر در این دوره از جشنواره تئاتر رضوی توضیح داد: انشاءالله جشنواره شانزدهم با کیفیت بهتر برگزار شود و مردم بتوانند از این آثار بهره لازم را ببرند.

زارعی درباره تاثیر جشنواره های فرهنگی و هنری رضوی بر نوجوانان و جوانان برای شناخت سیره اهل بیت (ع) گفت: امسال جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در ۱۶ رشته هنری از سوی بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در حال برگزاری است که جشنواره های شعر، آواها و نواهای رضوی، تئاتر خیابانی و جشنواره تجسمی از جمله این جشنواره ها هستند.

وی ادامه داد: برگزاری این جشنواره ها بی تاثیر نیست، یک اثر هنری می تواند تاثیر خود را بر مخاطب بگذارد و یک قطعه شعر می تواند بر جوان و نوجوان ما اثر بگذارد، اگر اثر خوبی تولید شود بی تاثیر نیست، بزرگترین تاثیر برگزاری این جشنواره ها این است که در نوجوانان و جوانان علاقه مند عکاسی، تئاتر، شعر، موسیقی و هنرهای تجسمی ایجاد انگیزه می کند و این اتفاق مهمی است.

دبیر شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی درباره حمایت دستگاه های فرهنگی از جشنواره های رضوی و بویژه تئاتر رضوی اظهار کرد: نهادهای تئاتر از هیچ کاری حمایت نمی کنند چون بودجه آنچنانی در اختیار ندارند؛ باید نهادهای بالادستی فرهنگ و هنر به فکر این موضوع باشند و وقتی سخن از جشنواره اهل بیت (ع) می آید باید همه همکاری و از آن حمایت کنند.

زارعی درباره کمک هزینه های گروه های تئاتری شرکت کننده شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی گفت: شرایط به گونه ای است که زندگی برای همه سخت شده، گروهی به جشنواره تئاتر رضوی آمده یک ماشین دکور، ۲۴ بازیگر و عوامل دارد در این شرایط آیا می شود به این گروه کمک هزینه ۳۰ میلیون تومانی داد، باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیسیون فرهنگی مجلس پای کار بیاید و حمایت کنند.

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی باید در زمینه فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) کار کنیم؛ باید بپذیریم بحران هویت در نوجوانان و جوانان و در خانواده ها وجود دارد، درست است که مسئله اقتصادی داریم اما مسئله فرهنگ و هنر بسیار مهم است و باید بیشتر به آن بها داده شود.

نمایش و تئاتر، دل را صیقل می دهد

رئیس جشنواره و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی نیز با بیان اینکه نمایش و تئاتر، دل را صیقل می دهد گفت: نمایش زمانی ارزشمندتر است که صحنه با نوری از جنس معنویت مملو شود، خاصه اگر این نور، مشعشع از ذات نورانی حضرت شمس الشموس، علی بن موسی الرضا علیه السلام باشد.

سید محمد حسین بلاغی افزود: تئاتر رضوی یک هنر مقدس است و هنر مقدس ستودنی است و هنرمندان این وادی قابل ستایش.

وی گفت: خدا را شاکریم که برای سومین دوره متوالی خادم حضرت ثامن الحجج هستیم تا در مدرسه عشق آن حضرت بیاموزیم و کفشدار مهمانان فرهنگ و هنر ایشان در سرزمین شهدا و سرزمین اولین ها و سرزمین شهریارها و علامه ها باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد: تحت این بیرق همیشه سبز با پرتو نور هدایت، اشاعه گر فرهنگ و هنر رضوی در سطح جهان باشیم.

شانزدهمین جشنواره تئاتر رضوی از یکم تا پنجم خرداد ماه به میزبانی آذربایجان شرقی در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha