۲ رشته تحصیلی مقطع دکترای تخصصی در دانشگاه کردستان راه‌اندازی‌ می‌شود

سنندج- ایرنا- رییس دانشگاه کردستان گفت: مجوز راه‌اندازی ۲ رشته‌ تحصیلی جدید در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) در این دانشگاه از وزارت علوم تحقیقات و فناوری دریافت شد.

حامد قادرزاده روز سه‌شبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با قدردانی از مساعدت وزرات علوم، تحقیقات و فناوری و حوزه معاونت آموزشی وزارت عتف به ویژه دفتر گسترش آموزش عالی، اظهار کرد: رشته‌های فیزیولوژی تولید و پس از برداشت گیاهان باغبانی و مهندسی شیمی در مقطع دکتری تخصصی در این دانشگاه به زودی دانشجو پذیرش می کند.

وی افزود: ظرفیت پذیرش در این رشته‌ها در دفترچه انتخاب رشته درج و متقاضیان تحصیل در این دانشگاه پس از گذراندن مراحل مصاحبه همانند سایر رشته‌های دکتری موجود و پس از اعلام سازمان سنجش آموزش کشور و در صورت پذیرش، از مهرماه ۱۴۰۲ شروع به تحصیل خواهند کرد.

رییس دانشگاه کردستان با تاکید بر توجه ویژه به پتانسیل‌های لازم جهت جذب و پذیرش دانشجوی بین‌المللی افزود: با اخذ مجوز این ۲ رشته تعداد گرایش رشته های مقطع دکتری تخصصی به ۴۸ رشته افزایش یافت و در صدد هستیم مجوز پنج رشته گرایش دیگر را نیز دریافت کنیم.

قادرزاده به برنامه‌ریزی‌های دقیق و تلاش‌های بی‌وقفه حوزه معاونت آموزشی دانشگاه در توسعه و گسترش رشته‌های تحصیلی دانشگاه اشاره و ضمن تاکید بر اهمیت این موضوع در پیشرفت دانشگاه و استان گفت: گروه‌های آموزشی و اعضای هیات علمی نیز در کسب این موفقیتها برای دانشگاه، نقش ویژه‌ای دارند.

دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

این دانشگاه هم اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی - مهندسی بیجار است و در حال حاضر ۱۲ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

این دانشگاه با پذیرش بیش از ۵۰۰ دانشجوی خارجی توانسته است در بعد بین المللی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha