بودجه شهرداری خنجین ۱۱۵ درصد افزایش یافت

۳ خرداد ۱۴۰۲، ۸:۲۲
کد خبر: 85119655
بودجه شهرداری خنجین ۱۱۵ درصد افزایش یافت

اراک - ایرنا - شهردار خنجین گفت: بودجه شهرداری این شهر امسال نسبت به سال گذشته، ۱۱۵ درصد افزایش یافت.

«محسن آشناور» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: بودجه شهرداری خنجین سال گذشته، ۶۸ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال بود که در بودجه امسال به ۱۴۶ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال افزایش یافت.

وی بیان کرد: مقرر است از این میزان بودجه اختصاص یافته، ۱۴ درصد در زمینه کالبدی و شهرسازی، ۱۵ درصد در بخش محیط زیست و خدمات شهری، ۱۰ درصد در بخش ایمنی و مدیریت بحران، ۲۵ درصد در بخش حمل و نقل و ترافیک، ۳۰ درصد در بخش خدمات مدیریت و ۶ درصد در بخش فرهنگی و اجتماعی هزینه شود.

شهردار خنجین اظهار کرد: اعتبار عمرانی این شهر نیز از رقم ۴۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به ۸۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافت که این میزان اعتبار نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۰۰ درصد افزایش دارد.

آشناور در خصوص مهمترین برنامه‌های عمرانی و خدمات شهری و فرهنگی شهرداری در سال جاری نیز، گفت: جدول‌گذاری سه کیلومتر از معابر، اجرای سه هزار مترمربع سنگ‌فرش پیاده رو معابر، آسفالت معابر جدول‌گذاری شده، مرمت و بازسازی موزه حمام سنگی، تکمیل یادمان شهدای گمنام، ایجاد نیروگاه خورشیدی، احداث گلخانه شهرداری، راه‌اندازی سفره‌خانه سنتی، پیگیری ایجاد زمین ورزشی روباز چمن مصنوعی و پیگیری تفکیک زمین‌های واقع در محدوده جنوب شرقی و جنوب غربی خنجین از جمله اقدامات اولویت‌دار مدیریت شهری خنجین در سال جاری است.

وی بیان داشت: از جمله اقدامات شهرداری در سال گذشته می‌توان به ارتقای درجه شهرداری، دریافت یک دستگاه بیل بکهو، آسفالت ۲۵ هزار مترمربعی معابر، جدول‌گذاری ۲ کیلومتری معابر و افزایش سطح کشت باغ گل محمدی و نهال مثمر و همچنین اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی اشاره کرد.

شهر خنجین یکی از شهرهای شهرستان فراهان و در فاصله ۸۰ کیلومتری شمال اراک مرکز استان مرکزی واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha