ایروان: در مذاکرات اخیر با باکو پیشرفت‌هایی حاصل شد/ سفر هیات نظامی آمریکا به ارمنستان

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه ارمنستان مذاکرات در واشنگتن بر سر معاهده صلح با باکو را همراه با پیشرفت ارزیابی کرد و از گفت‌وگوهای موثر بر سر مسائل دشوار میان طرف‌های درگیر خبر داد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از آرمن پرس، آرارات میرزویان در نشست خبری روز گذشته خود، جزئیات بیشتری از مذاکرات با واشنگتن بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی ارائه کرد.

وی گفت: در مذاکرات واشنگتن پیشرفت هایی حاصل شد و امکان توافق بر سر ۲ ماده دیگر از پیش نویس معاهده صلح به وجود آمد و در عین حال بر سر چندین ماده دیگر هم چنین امکانی وجود دارد.

میرزویان افزود: می توانم بگویم طرف ها به خوبی نگرانی ها، مقاصد و ایده های یکدیگر را درک می کنند و به غیر از ۲ ماده ای که ذکر کردم، فکر می کنم در مورد سایر مواد نیز امکان توافق وجود دارد.

وی در ادامه تاکید کرد که این فقط ارزیابی من از نشست مزبور نیست و سایر طرف ها نیز همین برداشت را داشتند. البته موضوعاتی وجود دارد که در آن، طرف های درگیر با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

وزیر امور خارجه ارمنستان این موضوعات را سخت ترین مسائل توصیف کرد و گفت: اما در این راستا گفت و گوهای موثری انجام شد.

میرزویان بر تعهد ارمنستان به برقراری صلحی بلند مدت، پایدار و با عزت در قفقاز جنوبی تاکید کرد و افزود: ایروان به تنهایی نمی تواند گام های سازنده بردارد. وی همچنین روند مرزبندی را از دیگر مسائل ضروری دانست.

میزبانی وزیر دفاع ارمنستان از هیات آمریکایی

سورن پاپیکیان وزیر دفاع ارمنستان نیز روز گذشته میزبان هیاتی از آمریکا تحت هدایت کیت فیلیپس و پاتریک پریور نمایندگان وزارت دفاع ایالات متحده بود.

براساس گزارش آرمن پرس، کریستینا کوین سفیر آمریکا در جمهوری ارمنستان و وابسته نظامی آن نیز در این نشست حضور داشتند.

گفته می شود برخی مسائل مربوط به همکاری های دوجانبه در زمینه دفاعی و همچنین امنیت منطقه ای در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان روز گذشته ضمن ابراز امیدواری برای شتاب گرفتن روند حصول معاهده صلح میان ایروان-باکو اعلام کرد که ایروان آماده به رسمیت شناختن تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان به مساحت ۸۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر مربع شامل منطقه قره‌باغ است اما حقوق و امنیت ارمنی‌های ساکن این منطقه باید از طریق گفت وگو تامین شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha