تکثیر میلیون ها قطعه بچه ماهی  اقدامی راهبردی در مازندران است

ساری - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران از رودخانه و ذخایر ماهیان به عنوان ظرفیت مهم استان نام برد وگفت: تکثیر و رهاسازی بچه ماهیان در رودخانه های شیلاتی، اقدام راهبردی در مازندران است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن خیریانپور روز سه شنبه در مراسم افتتاح و رها سازی میلیونها قطعه بچه ماهی خاویاری و سفید در مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان شهید رجایی ساری، گفت: این اقدامات برای رشد و توسعه استان پیگیری و اجرا می شود. ‌

وی با اشاره به تاکیدات استاندار مازندران مبنی بر توجه ویژه به توسعه آبزی پروری در مازندران ادامه داد: در مازندران باید زنجیره ارزش راهبردی محصولات شیلاتی و خاویاری را راه اندازی کنیم.

معاون استاندار مازندران گفت : علاوه بر انجام اقدامات حفاظتی و بازسازی ذخائر ژنتیکی دریای خزر کمیته ای راه اندازی شد تا در راستای رشد تولید محصولات شیلاتی مازندران را در سال ۱۴۰۲ از ۱۱۵ هزارتن به ۱۲۰ هزار تن افزایش یابد.

وی افزود: در این راستا موضوع فرآوری و توسعه صادرات آبزیان و محصولات شیلاتی و خاویاری نیز از جمله اولویتهای ابلاغی استاندار مازندران است.

مازندران با توجه به در اختیار داشتن بیشترین ساحل جنوبی دریای خزر و وجود رودخانه‌های متعدد یکی از استان‌های پیشرو در آبزی‌پروری و فعالیت‌های شیلاتی است. سالانه حدود ۳۰ هزار تن انواع آبزیان تولید شده در این استان به سایر نقاط کشور و از یکسال گذشته تاکنون با برنامه‌های اصولی دولت سیزدهم و عالی‌ترین مقام اجرایی مازندران با وجود فشارهای خارجی و تحریم به خارج از کشور نیز صادر می‌شود.

همسایگی با دریای خزر در نوار ساحلی به طول بیش از ۴۰۰ کیلومتر و وجود ۵۴ شرکت تعاونی صیادی پره در این استان با اشتغال حدود چهارهزار و ۲۰۰ نفر و همچنین فعالیت بیش از سه‌هزار و ۴۰۰ مزرعه آبزی‌پروری سبب شده که مازندران بیشترین سهم را در فعالیت‌های شیلاتی جنوب دریای خزر داشته باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha