۲ هزار و ۲۰۴ نفر از جامعه ایثارگران لرستان تبدیل وضعیت شده‌اند

خرم‌آباد - ایرنا - رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: چهار هزار و ۱۹۹ مجوز تبدیل وضعیت برای جامعه ایثارگران لرستان صادر شده که تا کنون ۲ هزار و ۲۰۴ نفر تبدیل وضعیت شده‌اند.

به گزارش‌ ایرنا، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی روز سه‌ شنبه در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت بیان کرد: جهاد و شهادت در خون مردمان لرستان است‌ و هنوز هم در عرصه‌های مختلف شاهد این جانفشانی ها هستیم.

وی با بیان اینکه این فرهنگ عمیق دینی و ایرانی قوم لر است‌ که‌ فرزندانی دلاور تقدیم می کند اظهار کرد: لرستان در تعداد جلسات و تعداد مصوبات جزو استان‌های پیشتاز است‌ و در دبیرخانه اجرایی شدن آنها پیگیری می‌شود.

قاصی زاده هاشمی عنوان کرد: بعد فعالیت‌های ترویجی و فعالیت هیات‌های اندیشه ورز ارزشمند است‌ و تعداد کنگره‌های برگزار شده بسیار خوب است‌ و در حوزه ترویج اقدامات مطلوبی انجام شد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور بیان کرد: در ارزیابی‌های متناسب با خدمت رسانی جامعه هدف ۱۰ دستگاه لرستان احساس وظیفه کرده اند و مابقی عملکرد مناسبی نداشته اند.

وی با بیان اینکه در بند ج ماده ۸۷ از ۵۳۱ مجوز صادر شده تعداد ۱۰۲ نفر انجام شده است‌، ادامه داد: چهار هزار و ۱۹۹ مجوز تبدیل وضعیت صادر شده که تا کنون ۲ هزار و ۲۰۴ نفر تبدیل وصعیت شده اند و مابقی در کارگزینی دستگاه ها باقی مانده اند.

وی ادامه داد: در راستای تسهیلات خود اشتغالی از ۱۷۱ میلیارد تومان اعتبار ابلاغی عملکرد مطلوبی انجام نشده است‌ و لرستان در این حوزه کار جدی نکرده است‌.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مسکن تعداد زیادی فاقد مسکن داریم که در لرستان یک هزار و ۴۵۵ نفر هیچ‌گونه تسهیلات مسکن دریافت نکرده اند، عنوان کرد: افرادی نیز تسهیلات گرفتند اما دارای مسکن نیستند که باید با استفاده از ظرفیت پیمانکاران مشکلات مسکن جامعه ایثارگری برطرف شود.

وی با بیان اینکه ۵۶۹ گلزار در استان لرستان وجود دارد افزود: تا کنون ۴۶۸ گلزار ساماندهی شده است‌ و در حوزه گلزارها ۱۰ میلیارد تومان در سفر رییس جمهور اختصاص یافته است.

قاضی زاده هاشمی گفت: مجموعه تسهیلات رفاهی به لرستان پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیارد تومان قرض الحسنه و ۲۳ میلیارد تسهیلات ۱۸ درصد پرداخت شده است.

وی افزود: آخرین پرداخت به ایثارگران در حوزه بهداشت و درمان به روز هستیم ولی در حوزه موسسات عقب هستیم.

وی اظهار کرد: آمادگی راه‌اندازی بزرگترین مرکز توانبخشی غرب کشور در لرستان را داریم اما باید مجوز مورد نیاز از طریق دانشگاه علوم پزشکی استان پیگیری و صادر شود.

وی ادامه داد: در سفر دوم رییس جمهور به لرستان راه اندازی مرکز اقامتی ایثارگران مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha