خسارت سه هزار میلیاردی سیل در مشگین‌شهر+ فیلم

اردبیل - ایرنا - سرپرست فرمانداری مشگین‌شهر گفت: سیل ۲ روز پیش بیش از سه هزار میلیارد ریال در این شهرستان خسارت برجای گذاشت.

رمضان علی‌نژاد روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار کرد: بیشترین میزان خسارت‌ها به بخش زراعت و باغداری این شهرستان وارد شده است.

سرپرست فرمانداری مشگین‌شهر ادامه داد: بخش عمده‌ای از راه‌های ارتباطی ، ابنیه و تاسیسات فنی در روستاهای این شهرستان نیز دچار خسارت شده که برای بازسازی آنها تلاش می‌شود.

وی با بیان اینکه در مجموع ۶۴ روستای شهرستان مشگین‌شهر از سیل سنگین هفته جاری متاثر شدند، گفت: حدود ۱۶ مزرعه و استخر پرورش آبزی در این شهرستان دچار خسارت شده که کارشناسان در حال بررسی میزان خسارت‌های وارده به این واحدها هستند.

سرپرست فرمانداری مشگین شهر با انقتاد از عملکرد ضعیف بیمه بر لزوم رفع مشکلات بیمه‌ای کشاورزان و باغداران و همچنین ترویج فرهنگ بیمه برای جبران بخشی از خسارت‌های ناشی از حوادث طبیعی تاکید کرد.

رئیس امور منابع آب مشگین‌شهر نیز به خبرنگار ایرنا گفت: حجم سیلاب اخیر در خروجی حوزه به میزان کم‌سابقه ۱۲۳ مترمکعب رسیده است.

ارسلان فرجی تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها را از جمله دلایل اصلی وارد شدن خسارت به کشاورزان و باغداران منطقه دانست و گفت: لایروبی و مسیرگشایی رودخانه قره‌سو بسیار ضروری بوده و انجام این کار نیازمند اهتمام همه مسئولان استانی و شهرستانی است.

به گزارش ایرنا ، بارش سنگین باران عصر روز شنبه هفته جاری خسارت‌های سنگینی به بخش‌های مختلف استان اردبیل وارد کرد. به گفته مهدی خدمتی ، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل بیش از ۸۰ روستا در مناطق مختلف این استان دچار خسارت شدند.

این در حالی است که مردم مشگین‌شهر در ۲ ماه اخیر انواع بلایای طبیعی را تجربه کرده و خسارت‌های سنگینی متحمل شدند. سرمازدگی فروردین ماه امسال بیش از چهار هزار میلیارد ریال به باغات این شهرستان خسارت وارد کرد. علاوه بر این خشکسالی هم بخش زراعت این شهرستان را دچار خسارت کرد.

سیل شنبه شب و وارد شدن آسیب‌های گسترده به باغات، اراضی کشاورزی و ابنیه فنی راه‌های مشگین‌شهر با دست کم سه هزار میلیارد ریال خسارت ، عملا بدبیاری‌های مردم این منطقه را تکمیل کرد و انتظار می‌رود مسئولان با ارائه بسته حمایتی اعم از تسهیلات ارزان قیمت، استمهال بدهی کشاورزان و باغداران و حمایت‌های بیمه‌ای مانع از تشدید خسارت‌ها به مردم این شهرستان شوند.

استان اردبیل از جمله ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می‌رود و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین لرزه، رانش زمین، سیل، خشکسالی، صاعقه، طوفان، سرمازدگی، برف سنگین، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی برجا می‌گذارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha