۲ خرداد ۱۴۰۲، ۸:۴۷
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85118993
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برنامه ریزی و اطلاع رسانی مطلوب موجب ارتقای کیفیت مراسم اربعین می‌شود

زنجان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: برنامه ریزی مناسب کمیته‌های ستاد اربعین استان و اطلاع رسانی کامل و صحیح به مردم جلوی بروز مشکلات احتمالی را می‌گیرد و در ارتقای کیفیت مراسم حماسی و معنوی اربعین حسینی موثر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل رفیعی روز سه شنبه در جلسه ستاد اربعین استان با بیان اینکه نقاط قوت اقدامات کمیته های ستاد اربعین در سال های گذشته باید حفظ و تقویت شود، افزود: مسئولان کمیته ها در برنامه ریزی های خود باید به این مهم توجه کنند.

وی با بیان اینکه این ستاد در سال گذشته تلاش کرد وظایف خود را به نحو مطلوب انجام دهد که کسب رتبه خوب در ارزیابی استان‌ها توسط ستاد مرکزی، موید این امر است، اضافه کرد: کمیته های ستاد اربعین استان، نقاط ضعف گذشته را در برنامه ریزی ها مد نظر قرار دهند و نسبت به رفع آنها اقدام نمایند.

این مسوول، جنبه مردمی مراسم بزرگ اربعین و نقش مواکب را بسیار مهم عنوان کرد و خواستار توجه به دغدغه های موکب داران، تسهیلگری و حمایت‌های لازم از این ظرفیت مهم توسط کمیته های مختلف شد.

وی، به تعیین استان زنجان به عنوان معین استان آذربایجان غربی به منظور تقویت مرز تمرچین اشاره کرد و خواستار استفاده زوار استان از نقاط مرزی مختلف به ویژه تمرچین به منظور کاستن از بار ترافیکی و جلوگیری از ازدحام در مرز مهران شد.

دبیر ستاد اربعین استان و مدیرکل امور امنیتی و انتظامی استانداری زنجان نیز در ادامه با بیان اینکه کل زائران اربعین حسینی ثبت شده در سامانه سماح سال گذشته ۴۲ هزار و ۵۶۷ نفر بود، ادامه داد: از این تعداد ۳۹ هزار و ۴۱۵ نفر از مرز مهران، ۲ هزار و ۳۶۲ نفر از مرز خسروی، ۲۲۸ نفر از مرز باشماق، ۹۷ نفر از مرز تمرچین و ۲۶۳ نفر نیز به صورت هوایی به این سفر عزیمت کردند.

باقر سپهری افزود: شمار زائران ثبت نام شده در سامانه سماح سال گذشته این استان در مقایسه با سال ۹۸، افزایش ۱۳.۸ درصدی را نشان می دهد.

وی بر لزوم ثبت نام همه زوار در سامانه سماح به منظور بهره گیری از آمار و مسیر تردد زائران توسط مسئولان ستاد تاکید کرد و افزود: یکی دیگر از مزایای ثبت نام در سامانه مذکور، بیمه شدن زوار است تا شاهد بروز مشکلاتی برای عزیزان و خانواده های حادثه دیدگان احتمالی نباشیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha