استاندار همدان: پیشرفت اَبَر پروژه آبرسانی همدان به ۹۵ درصد رسید

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: با حمایت‌های دولت سیزدهم اَبَر پروژه آبرسانی بلند مدت از سد تالوار به همدان مراحل پایانی خود را می‌گذراند و هم‌اکنون ۹۵ درصد پیشرفت دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی‌فرزاد روز دوشنبه در نشست صمیمی با مدیران رسانه استان همدان، افزود: ظرفیت انتقال ۸۰۰ لیتر در ثانیه آب از طریق این خط فراهم شده است و هم اینک ۲۵۰ لیتر آب توسط آن به شبکه آبرسانی همدان منتقل می‌شود.

وی اظهارداشت: این پروژه از ۱۸ سال پیش کلنگ‌زنی شده و نزدیک به ۱۰ سال بلا تکلیف مانده بود که با توجه دولت سیزدهم در مدت یک سال تکمیل و آماده بهره برداری شده است.

قاسمی‌فرزاد بیان کرد: تصفیه‌خانه این طرح تکمیل شده و فقط محوطه‌سازی آن باقی مانده است.

وی تصریح کرد: ظرفیت خط انتقال آب این طرح یک هزار و ۸۰۰ لیتر در ثانیه است که هم‌اینک انتقال ۸۰۰ لیتر در ثانیه آب از طریق این خط ایجاد شده است.

استاندار همدان افزود: طول خط انتقال این طرح ۱۴۵ کیلومتر است که با توجه به طولانی بودن مسیر، انتقال آب در شرایط کنونی برای ما هزینه بالایی دارد و هم‌اینک با توجه به نیاز، حدود ۲۵۰ لیتر در ثانیه آب از آن برداشت می‌شود.

قاسمی‌فرزاد اظهارداشت: هم‌اینک سد اکباتان نزدیک به ۱۴ میلیون متر مکعب آب دارد و با توجه به جاری بودن رودخانه‌های بالادست، امکان افزایش حجم آب آن وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان نیز از سد اکباتان سهم دارند، تاکید کرد: شورای صیانت از آب استان، سهم روستاهای آبشینه، سنگستان و سایر روستاهای اطراف را در نظر گرفته است و با این وجود اولویت اصلی ما تامین آب آشامیدنی مردم در ماه‌های گرم سال است.

استاندار همدان ادامه داد: هم‌اینک نزدیک به یک هزار و ۷۰۰ لیتر در ثانیه آب در شهر همدان مصرف می‌شود که ۳۰۰ لیتر در ثانیه از طریق سد اکباتان، ۲۵۰ لیتر در ثانیه از خط انتقال سد تالوار و بخشی از آن از طریق چاه‌های دشت همدان و بهار تامین می‌شود.

وی افزود: کار آزمایشی تصفیه‌خانه پروژه آبرسانی از سد تالوار به همدان آغاز شده است و با توجه به نیاز، از این آب برداشت می‌شود.

قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: پروژه آبرسانی بلندمدت به همدان ۹۵ درصد پیشرفت دارد و در فصل گرما تا ۶۵۰ لیتر آب برای مشترکان از طریق آن برداشت شود.

وی بیان کرد: روزانه حدود چهار متر مکعب آب وارد سد اکباتان و ۳۰۰ لیتر در ثانیه از آن برداشت می‌شود.

استاندار همدان تصریح کرد: صرفه جویی و رعایت الگوی مصرف باید مورد توجه مردم شهر همدان قرار گیرد و نگرانی برای تامین آب شهروندان در فصل تابستان نداریم.

وی ادامه داد: با دستور وزیر نیرو حفر ۳۰ حلقه چاه پدافندی برای شهر همدان در دستور کار قرار گرفت که ۲۶ حلقه از آن حفاری شده است و در شرایط بحرانی و ایجاد مشکل در خط انتقال تالوار از این چاه‌ها استفاده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه آنچه که از طریق مدیران و رسانه‌ها مطرح می‌شود باید با واقعیات منطبق باشد، اظهار کرد: امیدآفرینی و نشاط اجتماعی یکی از موضوعات مورد توجه رهبر انقلاب اسلامی است و این موضوع از جنبه اخلاقی و شرعی برای ما و رسانه‌ها تکلیف محسوب می‌شود.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه خدمتگزاری صادقانه سرلوحه همه کارهای مدیران استان بوده، هست و خواهد بود، تصریح کرد: پژواک عملکرد مرتبط با دولت و انعکاس موضوعات اجتماعی یکی از مهمترین موضوعاتی است که رسانه‌ها باید به آن توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مدیران باید در مقابله با ناملایمات صبر و حوصله داشته باشند، بیان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بدانند برای پیشبرد امور و تحقق اهداف دولت سیزدهم باید صبر و شکیبایی داشته باشند و با گشاده رویی پاسخ رسانه‌ها و مردم را بدهند.

استاندار همدان تاکید کرد: حمایت مادی و معنوی از رسانه‌ها و خبرنگاران در چارچوب قانون در دستور کار قرار دارد و مدیران استانی نیز باید به این موضوع توجه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: نقدهای رسانه‌ها باید منصفانه و در راستای برطرف کردن مشکلات اجتماعی باشد و از درج مطالبی همسو با تفکرات دشمن و تشوش اذهان عمومی پرهیز شود.

استاندار همدان تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های دولتی استان باید از مسوولان روابط عمومی‌ها بخواهند با استفاده از خبرنگاران در مجموعه‌های خود از آن‌ها حمایت کنند.

وی ادامه داد: دستمزد خبرنگاران بسیار اندک است که روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی باید با به کارگیری این افراد، از خبرنگاران حمایت کنند.

قاسمی‌فرزاد افزود: انتظار داریم خانه مطبوعات استان پیگیری‌های لازم برای تهیه بسته‌های معیشتی خبرنگاران را انجام دهد، اما اقدامات لازم برای شغل پایدار خبرنگاران اهمیت بیشتری دارد.

وی تاکید کرد: هر آنچه که بتوانیم در حوزه کمک به رسانه، خبرنگاران و خانه مطبوعات به کار خواهیم گرفت.

استاندار همدان با اشاره به اینکه برای پایداری مدیر باید از همه توان استفاده کنیم، اظهار کرد: ساختار اداری ما به گونه‌ای است که مداخلات برخی افراد در فرآیند انتصاب مدیران بی تاثیر نیست و در برخی از موارد به مقامات ملی فشار می‌آورند.

وی افزود: مدیرعامل سابق شرکت گاز استان یکی از افراد توانمند استان بود که با دخالت برخی از افراد تودیع شد.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه مداخلات برخی مجموعه‌ها ثبات و پایداری مدیریت را متزلزل می‌کند، افزود: لازمه مدیریت ثبات است و برخی افراد غیر مسوول در فضای مجازی به این موضوعات دامن می‌زنند و با مطالب بی‌پایه و اساس تشویش اذهان عمومی می‌کنند که در نهایت، آسیب آن به مردم می‌رسد و امنیت روانی مدیران، مردم و جامعه را خدشه‌دار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه به کارگیری نیروهای کارآمد در روابط عمومی‌ها به مدیران توصیه می‌شود، گفت: داشتن سواد رسانه‌ای، خلاقیت، نبوغ و تعامل با جریان رسانه‌ای از ویژگی‌های مسوولان روابط‌عمومی‌ها است.

استاندار همدان افزود: برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری یکی از مهمترین رویدادهای سال جاری است و رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در افزایش مشارکت مردمی و ارتقاء کیفی در این انتخابات دارند.

قاسمی فرزاد گفت: تعهد اشتغال‌زایی استان همدان برای سال جاری حدود ۲۰ هزار نفر است که تا کنون ایجاد شغل برای ۲ هزار نفر محقق شده است.

استاندار همدان افزود: همه باید دست به دست هم دهیم تا مشکلات مختلف استان را شناسایی و اقدامات لازم برای برطرف شدن آن را فراهم کنیم.

وی اظهار کرد: در حوزه مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، فضاهای مسمومی توسط عوامل خارجی ایجاد شده است که باید با یک تعامل دوسویه و نگاه عالمانه برای برطرف شدن مشکلات تلاش کنیم.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: نقد کردن بسیار راحت است اما این هنر نیست که فقط نقد کنیم بلکه باید راهکار نیز ارائه شود تا این نقد سازنده باشد.

وی بیان کرد: دولت سیزدهم تلاش می‌کند تا جوانان را در عرصه‌های مختلف به میدان بیاورد تا این جوانان برای پذیرفتن مسوولیت‌های خطیر در آینده آماده، ورزیده و کار آزموده شوند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه در سطوح حکمرانی، مدیران باید کارآزموده باشند چراکه مدیر ضعیف به خود و مردم صدمه می‌زند، ادامه داد: به عنوان خادم مردم از ظرفیت جوانان برای خدمت‌رسانی استفاده و آن‌ها را در مسیر خدمت آماده می‌کنیم.

وی اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و به منظور اجرای طرح نهضت ملی مسکن، ۱۴۰ هکتار از اراضی استانداری مجوز مسکونی گرفت و ۱۱ هزار واحد مسکونی در قالب این طرح در این زمین‌ها ساخته می‌شود.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه همه باید برای توسعه صنعت گردشگری استان تلاش کنیم، افزود: ثبت جهانی منظر تاریخی از هگمتانه تا همدان همت مدیریت شهری را می‌طلبد و یک افتخار برای کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهر تاریخی هگمتانه بیش‌ از ۳۵۰۰ سال قدمت دارد و باید پیش از این‌ها ثبت جهانی می‌شد، تصریح کرد: غار علیصدر و ثبت جهانی منظر تاریخی از هگمتانه تا همدان، ۲ بال گردشگری استان محسوب می‌شود و باید به عنوان مطالبه جدی رسانه ها در دستور کار قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان نیز در این جلسه گفت: ارتباط ۲سویه مدیران با رسانه‌ها باید تداوم داشته باشد و ما باید دیدارهای صمیمانه با مدیران رسانه‌ای را بیشتر کنیم.

حسن رضانیا با اشاره به اینکه دیون به حق رسانه‌ها باید در کمترین زمان ممکن حل شود، افزود: در سال انتخابات به سر می‌بریم و فضای کشور و استان نیازمند تعامل دوسویه مدیران و رسانه‌ها است و باید در این سال ارتباط با رسانه‌ها را تقویت کنیم.

وی خطاب به مدیران رسانه اظهارداشت: شما اهالی رسانه باید با قلم خود امنیت، سلامت و مشارکت بالا در انتخابات را تأمین کنید.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان نیز در این جلسه گفت: ارتباط دوسویه مدیران و رسانه‌ها چرخه اطلاع رسانی و اقناع سازی جامعه را تکمیل می‌کند.

زهره پوروهابی افزود: امیدآفرنی و انعکاس اخبار خوب یکی از وظایف رسانه‌ها محسوب می‌شود و این موضوع نیازمند حمایت دولتمردان است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین حمایت از اهالی رسانه این است که رسانه‌ها در کوتاه‌ترین زمان به اطلاعات دست‌یابند اظهار کرد: حمایت‌های مالی تکمیل کننده این چرخه است که باید برای هر پروژه‌ای پیوست رسانه‌ای تعریف شود.

پوروهابی تاکید کرد: برخی از ادارات اشتراکات خود را که یکی از مهمترین عوامل ادامه کار رسانه‌ها است کاهش داده‌اند و برخی به راحتی اشتراک را حذف می‌کنند و پیشنهاد می‌کنیم مدیران اشتراک رسانه‌ها را مورد توجه قرار دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha